amplizz Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Lagt denne i under riktig kategori..?... Jeg har satt opp en pc med windows 2003 server, og installert exchange... Det jeg vil, er å bruke serveren som email-server, og outlook på en annen maskin. Hvordan gjør jeg dette? Vil bruke min nåværende adresse om mulig, gmail... Også måtte jeg visst sette opp et domene.. Er det slik at jeg bare kan ta å velge hvilket som helst? Eller er dette noe som må betalest for i tillegg? Kan det unngås i så fall? Skal som sagt bare bruke serveren til synkronisering av mail og kontakter med outlook og pda.. Har funnet brukeren i outlook, men aner ikke hvordan jeg skal sette opp brukeren i Active Directory med gmail...? Jeg er ganske ny på servere, så god forklaring hadde vært fint! Lenke til kommentar
ktitlest Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg tror ikke det går an å få din gmail inn i exchange. Du måtte i såtilfelle hatt et type htmlmail- til-pop3 program som sørger for å laste over (egentlig sende over) epost fra gmail til exchange. Vet ikke om det finnes noen slike for gmail. Muligens for hotmail. Finnes for pop3-kontoer. Er det noen mulighet i gmail å sette opp automatisk videresendning, så kan du sende denne til epost-konto med pop3 funksjonalitet, for så å sette opp din exchange til å laste ned denne? For å laste ned pop3-mail til exchange trenger du også et tilleggsprogram utover exchange server. Du kan unngå å betale for domene ved å bruke dyndns. Da blir domenet f.eks. mittdomeneellerno.mine.nu. Dersom du har dynamisk ip må du da enten ha et program kjørende på serveren som hele tiden forteller ip-adressen til dyndns, eller du må ha en ruter med dyndns-støtte. For å sette opp exchange til å kunne sende epost skikkelig via dynamisk dns må du i exchange sette opp en smart-host. Ikke noe problem akkurat den saken, sålenge du har en internet-linje-leverandør (ISP) som tilbyr en smtp-tjener/tjeneste. Lenke til kommentar
Mobsan Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 gmail støtter POP, se link: gmail Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå