Gå til innhold

Bare mennesker som får orgasme?

Killerquo

Anbefalte innlegg

Satt og klappa katta mi i stad, og hu vrei og mol og klorte vennlig og alt det der. Så tenkte jeg plutselig: kan dyr få orgasme slik mennesker får det? Tross alt er jo orgasme psykisk (?) for mennesker i det minste, og i teorien burde det til og med være mulig å meditere seg frem til orgasme på en eller annen måte...tror jeg :innocent: Jaja, tenkte da på dyr og orgasme når jeg så katta vri seg i velvære. Ingen kjønnsorganer berørt av verken meg eller henne (for de som forestilte seg dette :hrm: ), og tror heller ikke dette er noe som kan kalles orgasmisk for pusen, siden hun ofte oppfører seg sånn.

Tror vel også generelt sex hos dyr ikke fører til noen orgasmisk følelse?

Da igjen tenker jeg på sædløsning hos hannene...disse må jo få en orgasme, må de ikke? Ser allikevel ikke ut som hunnene generelt sett vrir seg i lykke og herlighet på discovery o.l. iallfall :tease:

Helt forvirret jeg :no: please, solve my problem! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At orgasme er psykisk? Har du noengang hatt orgasme? :tease:

Så klart er en del av opplevelsen i hodet, men opplevelsen er til de grader fysisk også. Det er en av to grunner til at vi puler. At det er digg, og at vi formerer oss. Det er spesielt en aperase i tillegg til oss som har seg for moro skyld. Husker ikke hva den het...

Lenke til kommentar
At orgasme er psykisk? Har du noengang hatt orgasme?  :tease:

Så klart er en del av opplevelsen i hodet, men opplevelsen er til de grader fysisk også. Det er en av to grunner til at vi puler. At det er digg, og at vi formerer oss. Det er spesielt en aperase i tillegg til oss som har seg for moro skyld. Husker ikke hva den het...

5867269[/snapback]

Så klart er det fysisk, men mener å ha lest at den kan trigges helt psykisk. Og aperasen er dvergsjimpanser der HUNNENE hersker over flokken puler hannene for å roe dem ned når de vil sloss, og også puler når de vil... :yes: Men lurer fortsatt på om dyr annet enn primater får orgasme, noe jeg tror. Og også et mer vitenskapelig bevis/kilde til grisegreia :p

Lenke til kommentar
At orgasme er psykisk? Har du noengang hatt orgasme?  :tease:

5867269[/snapback]

kan sikkert være psykisk for noen, men en ekte orgasme oppstår jo gjennom stimulering av nerver! å det kan vel ikke kalles spesielt psykisk vel? :p

Lenke til kommentar
ØØøøh, tror du det hadde vært mange andre dyreraser på jorda her hvis de ikke fikk en postitiv følelse av puling?? Og hvordan skal hannene få ståstake?

Meheh, morsom tråd da...

5867675[/snapback]

noen gang hørt om instinkter? du vet at mange dyreraser formerer seg? de har sex for å få barn.. ikke for å få god følelse

Lenke til kommentar
Han mener vel at det er forskjell på orgasme og utløsning.

5867717[/snapback]

Hvis det var et svar til meg, må jeg forklare: Hvis ikke dyr fikk en positiv følelse av samleie, ville de heller ikke gjort det ("hvorfor jokke på hverandre bare for å lage barn, når man kan SPISE?") . Selvfølgelig får de en positiv følelse av det, og de får en opphisselse før akten hvis de vet at den andre er med på det. Dette ligger urinnstinktet til alle som parer seg på samme måte som oss, det kom lenge før mennesket fikk hjerne...

EDIT: Lufen: Med all respekt, jeg tror ikke dyr er så smarte at de hadde pult bare fordi de vil føre dyreslekten videre... Tenk på Darwin; Hvis du har masse dyr som stiller seg likegyldig til puling, og noen som får en veldig god følelse av det, ville den siste gruppen naturlig nok pule mer og få flere barn, og etterhvert ta over hele greia. Men dette må ha skjedd på et tidlig stadium i evolusjonen, omtrent samtidig som de første penisene og vaginaene kom...

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
Han mener vel at det er forskjell på orgasme og utløsning.

5867717[/snapback]

Hvis det var et svar til meg, må jeg forklare: Hvis ikke dyr fikk en positiv følelse av samleie, ville de heller ikke gjort det ("hvorfor jokke på hverandre bare for å lage barn, når man kan SPISE?") . Selvfølgelig får de en positiv følelse av det, og de får en opphisselse før akten hvis de vet at den andre er med på det. Dette ligger urinnstinktet til alle som parer seg på samme måte som oss, det kom lenge før mennesket fikk hjerne...

EDIT: Lufen: Med all respekt, jeg tror ikke dyr er så smarte at de hadde pult bare fordi de vil føre dyreslekten videre... Tenk på Darwin; Hvis du har masse dyr som stiller seg likegyldig til puling, og noen som får en veldig god følelse av det, ville den siste gruppen naturlig nok pule mer og få flere barn, og etterhvert ta over hele greia. Men dette må ha skjedd på et tidlig stadium i evolusjonen, omtrent samtidig som de første penisene og vaginaene kom...

5867808[/snapback]

Det kan godt hende at de får en god følelse itillegg, men dyr har først og fremst sex for å føre slekten videre. Hvert og et av dyrene vil bringe sine gener videre, å vite at man har gjort sitt for å føre sine gener/familie videre kan være nok for dyrene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...