Vasily Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Finnes det en norsk side hvor man kan delta i åpen kildekode prosjekter, allá sourceforge hvor feks norske studenter kan jobbe sammen? Er rimelig grønn på dette området. Noen som har erfaring med os prosjekter som kan fortelle litt løst og fast om det? Hvordan fungerer kommunikasjonen og deling av filer mellom deltagere i prosjektet? Skal starte på siste året på min it-utdanning til høsten og har lyst til å få meg noe erfaring gjennom slike prosjekter.. Lenke til kommentar
krigun Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hvorfor et norsk prosjekt? Poenget med open source er jo at det skal være åpent for alle. Utrolig trist hvis du/dere lager et utrolig kult opensource prosjekt, men ingen skjønner et kvekk av det. Det fins ufattelig mange bra prosjekter på sourceforge etc.. Sleng deg heller med på noen av de, mye mer streetcred. Dette hadde vært triste greier: importer java.enhetsbegandling.FilLeser; offentlig klasse Test { privat Bokstavsekvens navn = "Test"; offentlig Test() { System.ut.skrivlinje( navn ); } } Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Tror ikke pointet var at koden måtte være på norsk, men at de andre utviklerne bør være norske. Lenke til kommentar
krigun Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Tror ikke pointet var at koden måtte være på norsk, men at de andre utviklerne bør være norske. 5867334[/snapback] Var ment som en spøk. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Vi spøker ikke med sånt! uff Jeg har likevel tendens å blande engelsk og norsk: public void getNavn(); hehe Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Mange bra svar her må jeg si.. Tydeligvis feil plass å spørre.. Endret 5. april 2006 av Vasily Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 hehe, ja, jeg tror du har rett, Jeg har ivertfall aldri hort om noe slik... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Vi spøker ikke med sånt! uff Jeg har likevel tendens å blande engelsk og norsk: public void getNavn(); hehe 5873449[/snapback] Det er jo ikke bare dumt da. Hvis du ønsker å kode "på norsk" og alikevel vil beholde java-standarden for å gjøre ting på. Spesielt ved JSP og javabeans kan jeg se nytten for det der. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Vel, jeg har et sf.net prosjekt (givtv). Er ingen supererfaren java-utvikler, men det er nå engang det språket jeg kan best. Si i fra dersom du vil hjelpe til! Skulle spesiellt gjerne hatt en som kan gtk-java, så kan jeg fokusere på backend... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Vel, jeg har et sf.net prosjekt (givtv). Er ingen supererfaren java-utvikler, men det er nå engang det språket jeg kan best. Si i fra dersom du vil hjelpe til! Skulle spesiellt gjerne hatt en som kan gtk-java, så kan jeg fokusere på backend... 5931742[/snapback] Litt off-topic, men i mustang som kommer til høsten er gtk i mye større grad integrert i swing. Da kan du bare kode vanlig swing og sette den til å bruke gtk-lookandfeel. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Flott flott! Swing er digg, langt bedre å progge i enn GTK-java (etter min mening). Er bare en liten ting - så vidt jeg vet så må man ha SUN Java for å kunne bruke swing (gnu classpath har ikke ferdigstillt sin swing-implementasjon ennå...). Og det er et mål for meg å ikke kreve av mine brukere at de skal måtte installere Sun java for å kunne bruke progget mitt - det er allerede nok sære deps... Forøvrig finnes det en implementasjon (har noe med excentric.com å gjøre - greier ikke finne fram til den eksakte siden just nu) for gtk/swing/whatever som minner ganske bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå