Gå til innhold

Xbox og PC på en skjerm

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag kjøpte jeg meg en vga kabel til min xbox 360. Så kan jeg bruke min lcdflatskjerm som jeg bruker til dataen på xboxen. (Grunnen til dette er at jeg har en gammel tv som ikke er en hdtv, derfor dårlig bilde når jeg kobler i xboxen.) Etter litt så oppdaget jeg at det ble ganske slitsomt å bytte xbox 360 vga kabelen og vga kabelen til dataen hele tiden. Derfor lurte jeg på om det fantes en slags switch hvor jeg kunne stappe i xboxen og dataen og skjerm, så jeg bare kunne bytte mellom dataen og xboxen med en bryter.

Finnes dette og er det dyrt? Finnes det en annen måte å løse problemet på?

En litt shabby skisse her åssen jeg tenker

skisse2fh.th.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm... nå lure eg på noe...  LCD skjermen min har 2 innganger...  VGA og DVI... 

PC-en er koblet i DVI og hvis jeg kobler XBOXEN til VGA så vil det kanskje gå?

Så lenge eg ikkje har begge slått på samtidig!  Noen vet om det går?

5867230[/snapback]

Det kan funke det.. ser ingen grunn til at det ikke skal funke. Si ifra om du får det til da

Lenke til kommentar

Ikke no problem, så lenge du har pc'n koblet på DVI og xboxen på VGA inngangen på skjermen så funker det smukt.Har det koblet på akkurat samme måten selv, bare som regel et tastetrykk på skjermen for å velge kilde.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Velg datatilbehør og så dataomkobler. Er ikke helt sikker på om denne er akkurat hva du ser etter. I følge beskrivelsen takler den ikke mer enn 800x600 i oppløsning.

Clas Ohlson sin varebeskrivelse:

Mus, tastatur og monitoromkobler, 2-veis for PS/2 og HD15F kontakt. Manuell omkobler. Tilkobling HD15F for monitor, PS/2 (MD6F) for mus og PS/2 (MD6F) for tastatur. Maks. bildeoppløsning 800x600 pixel. Størr. 153x130x68 mm.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar
Velg datatilbehør og så dataomkobler. Er ikke helt sikker på om denne er akkurat hva du ser etter. I følge beskrivelsen takler den ikke mer enn 800x600 i oppløsning.

5871299[/snapback]

Den løser jo problemet, men er uaktulet siden den ikke greier mer enn 800x600.. Da kan jeg likså godt ha spilt på tven :p

Noen som vet om noe annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...