2ern Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Et par ganger de siste ukene har jeg mistet skjermbildet ved start av diverse spill. Det jeg har gjort da er å skru av dataen, og startet den opp igjen, med skjermbilde og fungerende spill. Jeg tolker det dithen at noe er i ferd med å ryke, men hva? * Relevant informasjon om maskinvare og operativsystem. Windows XP. Se profil for maskinvare * Har du nylig søkt etter virus og spyware/adware med ett oppdatert antivirusprogram og antispywareprogram? Kjører Adaware med jevne mellomrom, trenger jeg andre programmer? * Har du nyeste drivere til all maskinvaren din? Har ikke den nyeste grafikkdriveren, bruker forceware 71.89, grunnen til at jeg ikke bruker nyeste drivere er at med alle andre drivere så får jeg en svart diagonal strek midt på skjermen under filmtitting. * Har du lastet ned alle oppdateringer til Windows? Mer eller mindre alle, er det virkelig vits i å laste ned alle oppdateringer man blir bedt om? * Er du sikker på at all maskinvare fungerer bra? F. eks. er en av de vanligste grunnene til at PC-en skrur seg av selv at CPU-viften (prosessorviften) eller PSU-viften (strømforsyningsviften) er defekt, slik at prosessoren blir for varm. Ifølge diverse programmer for temperaturmåling, så har jeg ikke et varmeproblem. CPUen holder seg alltid under 50 grader, NB under 40 og grafikkortet ligger på 60-70 under hard bruk. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 har du nok strøm prøv en eldre driver hvis du har lastet nyeste driver på et eldre system husk å avinstallere driver+ !!!!!!! DRIVERCLEANER.EXE !!!! før du installerer driver. husk å putte molex kontakt i skjermkort, sjekk om det er fast write i bios, noe skjermkort greie i bios, oppdater bios, søk hovedkort navn på merke hos www.asus.com www.msi.com 0000000 bios.rom exe etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå