swanky Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg har kommet fram til at jeg like godt kan investere i en PS2, først som sist. Men hva koster den egentlig for tiden? Har funnet maskiner til 2800 - er det en grei pris? Og, en annen ting: kan jeg bruke de originale Joy Pad'ene (Dual Shock) fra Playstation på PS2? Eller må jeg kjøpe nye? OK, takk for eventuelle svar. Og ikke bli for krass - jeg er en gammel mann... (29 år) :wink: swanky Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Spør du meg, så er det ikke mye som taler til PS2 sin fordel nå om dage, fremfor XBox, men også Gamecube. Skal du uansett anskaffe deg en, bør du gjøre det brukt. Sjekk QXL, det florerer sikkert av brukte der. Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 20:57, skrev swanky:Jeg har kommet fram til at jeg like godt kan investere i en PS2, først som sist. Men hva koster den egentlig for tiden? Har funnet maskiner til 2800 - er det en grei pris? 2800 virker dyrt. Det er ikke lenge siden de kostet 2000, men etterspørselen har nok gått ned en del så kanskje det er bra. Jeg ville sjekket flere steder, og også vurdert å kjøpe brukt. Quote: Og, en annen ting: kan jeg bruke de originale Joy Pad'ene (Dual Shock) fra Playstation på PS2? Eller må jeg kjøpe nye? Ja, du kan absolutt bruke de gamle kontrollene, og selvfølgelig også Playstationspillene hvis du ikke visste det. Lykke til! Lenke til kommentar
swanky Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 21:51, skrev Kamikaze1:Ja, du kan absolutt bruke de gamle kontrollene, og selvfølgelig også Playstationspillene hvis du ikke visste det. Lykke til! Kult! Da sparer jeg jo noen hundrelapper der! Og jeg har tenkt på Xbox - men jeg velger heller en "dårligere" maskin med større utvalg i spill, enn omvendt. Når Xbox går "live" (på nett) så skal jeg seriøst vurdere det, men akkurat nå så verker kroppen etter Gran Turismo... :smile: swanky Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Vel, har du sjekket ut Sega GT 2002 på XBox ? Det banker GT3 ned i støvlene spør du meg, og jeg har rundet begge spillene. Det eneste som er negativt med GT2002, er at det er kortere enn GT3. Det er ikke lenge før Sega spillet kommer til Norge, jeg har nemlig fått det tilsendt fra USA (NTSC-versjonen). Andre 6/6 bil-spill på XBox, er Rallisport Challenge, og Project Gotham Racing. Innen en måned så har XBox Colin McRae 3.0, og snart kommer også det nye Need For Speed spillet, Total Immersion Racing og et par til. Xbox har jo et enormt spillutvalg, og det blir større hver dag, også i Norge. Mitt råd er iallefall at du bør gå for Xbox :smile: Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Og fra uka av så selger Elkjøp Xbox for kr. 1690,-. Begynner å bli et bra kjøp da! Lenke til kommentar
swanky Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Xbox har jo et enormt spillutvalg, og det blir større hver dag, også i Norge. Mitt råd er iallefall at du bør gå for Xbox :smile: Pokker, dere kan ikke dy dere, hva :wink: Nå er/var jeg så bestemt på å satse på Playstation... Men med de prisene Xbox ligger på, så er det ikke noe problem å gå til anskaffelse av TO konsoller. swanky Lenke til kommentar
Bralt Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 OK...Rallisport Challenge og Project Gotham Racing blir banket av Gran turismo3! Rallisport er bare til for å demonstrere den rå'e grafikken til Xbox og Project Gotham er.....bare dårlig... Men er ikke her for å starte en ny krig, ville bare si at det er flott at en går for en playstation2! Er veldig fornøyd med min iallefall! (men må innrømme at ønsket etter den grønne og svarte boksen begynner å vokse nå som det snart kommer skikkelige spill) Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Bralt, bedre kjørefølelse/realisme enn det som er i Rallisport, finnes vel knapt ikke i bilspill som er utgitt til dags dato. Det at spillet også i tillegg har super-grafikk og detaljer er vel ikke negativt?! Jeg håper Colin 3.0 kommer opp på samme nivå, både på realisme-siden og grafikksiden. Project Gotham er mer arcade, med kudos-poeng, men fortsatt et topp-bilspill med deilige brei-sladder og fete biler. Gran Turismo 3 er også ganske realistisk som kjøresimulator, akkurat som Sega GT 2002. Men, skal jeg være litt hard, så er jo ikke GT3 noe annet enn GT2 med bedre grafikk, og færre biler. Felles for alle er at de er bilspill, men det er det eneste som er likt, alle vektlegger ulike ting innenfor sjangeren. Felles har de også at alle er topp-spill etter min mening :wink: [ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-09-28 01:57 ] Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 1690 kr for en PS2? Det er jo et kupp! Har du noen kilder på dette? Lenke til kommentar
Doc Watchtower Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Snakket han ikke om Xbox til 1690,-? Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Jo, vet ikke hvor Roamer tok PS2 fra. Skjønner heller ikke hvordan den kan bli et "kupp" idag :razz: Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Er det noen som vet det beste tilbudet på ps2 nå? Jeg kan ikke tro at de kan konkurrere med xbox uten å holde samme prisnivå.. Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Elkjøp selger Ps2 for kr. 1990,-, og Gamecube for 1690,- for å ha nevnt den også. Det som frister mest med Ps2 er nok det store spillutvalget og de forholdsvis lave prisen på spill. [ Denne Melding var redigert av: lykkeliten på 2002-09-28 09:25 ] Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 eneste fordelen jeg ser på xbox er grafikken, men spillene blir seff mindre og kortere på xbox om xbox skal holde standarden sin, vi husker alle max payne som var runnet på helgen. kjøp den konsollen du liker best, jeg kjøpte nylig ps2 og det er dritmange spill til den jeg har som jeg digger dritmye og det er dritmye spill som jeg sparer til og kommer til og kjøpe. du går aldri tom for gøye spill til ps2, det er helt sikkert. kjøp den konsollen du liker flest spill på, grafikken er ok på begge uansett. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Vil bare legge til at selv om det går helt fint å bruke de gamle PSX Dualshockene på PS2, så har de nye kontrollerne analoge knapper (trykk hardere på knappen; sving hardere, gass mer, brems hardere, etc.). Mye gøyere å kjøre med analoge knapper på f.eks. GT3. Men så regner jeg med at det følger med en ny PS2 Dualshock kontroller når man kjøper maskinen også - så det er jo ikke no prob. Lenke til kommentar
HardCubed Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Jepp, 2800kr er ganske så dyrt for en PS2.Du bør se andre steder etter en billiger PS2. BtW, stort sett alt PSOne ting, skal virke på PS2en (feks minnekort, spill, controller etc). Og jeg ser at selv en uskyldig post om PS2 pris, får Xbox fansen til å komme luskende inn, og snur diskusjonen over til en hvilken-konsoll-er-best diskusjon. Og den diskusjonen har vi kjørt over flere ganger, enn et pinnsvin kadaver på E18! Så mitt råd til swanky er, dra til Elkjøp og se om du kan finne en billigere PS2 der. Og når Tekken4 kommer ut, så bør du seriøst vurdere å kjøpe det. It's gonna rule! Og lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå