Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og ventetiden på kundeservice


Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?  

373 stemmer

  1. 1. Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?

    • Under 1 minutt
      18
    • 01 - 10 minutter
      37
    • 11 - 20 minutter
      38
    • 21 - 30 minutter
      56
    • 31 - 40 minutter
      55
    • 41 - 50 minutter
      63
    • 51 - 60 minutter
      38
    • 1t, 00m - 1t, 10 minutter
      13
    • 1t, 11m - 1t, 20 minutter
      14
    • 1t, 21m - 1t, 30 minutter
      7
    • 1t, 31m - 1t, 40 minutter
      3
    • 1t, 41m - 1t, 50 minutter
      2
    • 1t, 51m - 2 timer
      4
    • Over 2 timer
      25


Anbefalte innlegg

Kva vil skje om alle på dette forumet som har problemer med NGT sender ein e-post til denne adressa med sine klager?

5875974[/snapback]

 

Kanskje de vil få svar på spørsmålene sine? Uansett så tror jeg ikke det er så mange mennesker som følger denne tråden, OG som trenger hjelp, at han vil sitte på kontoret sitt å rive seg i håret og forbanne den dagen emailen hans blei lagt ut her. ;) Om du jobber med support hos nextgentel regner jeg med at du får "et par" mailer hver dag allerede.

 

Har selv ikke fått svar på noen hendvendelser jeg har sendt NGT selv via web. Ringte dem i dag og "det virka som det var en feil på linja" og "de skulle få en innstallatør for å sjekke det". Litt for tidlig å vite om det blir noe mer ut av det siden jeg nettopp har ring. Men det at samme henvendelse via email ikke en gang ble besvart er jo litt merkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, er hjemme på påskeferie og låner familiens telefon :whistle: Har nå svart i avstemninga. Ventetiden tok 21 minutter..;

 

Torsdag kl. 1018: Jeg ringer opp NextGenTel og trykker meg fram til spørsmål angående faktura..

 

1020: Du er nå nummer 14 i køa..

1022: 11

1025: 9

1027: 8

1030: 7

1032: 5

1035: 3

1037: 2

1039: 1

1041: Du rykker framover i køa, takk for at du venter.

 

1044: NGT-dama og jeg ble enige og hun sa "berre trekk frå 100 krona på fakturaen du".

 

Total ringetid tok jo 24 min. Prisen er vel 3 kr/min, så det blir 72 NOK. Det er litt kjipt å måtte betale så mye fordi NGT klarer å fakturere meg feil. Ellers er jeg egentlig bra fornøyd med servicen hos NGT - problemet er bare at kundeservicen er så fantastisk vanskelig å få tak i..!

Lenke til kommentar
Hmm tror det er mye vas ifra folk her.

 

Jeg vet hvordan det er der oppe og folk tror dem sitter i 30-40 min i kø mens dem egentlig sitter i 10.

 

jeg vet hvordan de tallene kommer frem da det er egne tidteller hos ngt som sier som ofest det motsatte.

 

Folk klager over at dem har sittet i 30 min mens de egentlig har sittet 4 min og når de blir konfrontert med det så blir det stillt.

 

 

beklager men jeg kjenner en del som jobber der og vet dette fra sikre hold.

 

måtte bare kommentere dette

 

den eneste avd som sliter litt er tekninsk som ofte  har 30-40 min kø.

leveranse og faktura ligger ofte på ca 20 min mens 1 linje  (de du kommer til hvis du ikke trykker noe innvalg)ligger på  5 min.

5866751[/snapback]

 

 

Jeg tenkte å poste noe av det samme. Men slutter med til deg. Helt enig i uttalelsen. Jeg tror ikke NGT lyver på tallene sine. Men jeg tror disse undersøkelsene måler frustrasjonsnivået FREMFOR korrekte ventetider..

Lenke til kommentar

Dessuten tar det jo fem minutter å trykke seg fram til den køen du vil stå i også. NGT tar jo garantert ikke med denne tida, men folk som ser på telefonen sin og ergrer seg over ventetida trekker jo ikke fra denne tida når de ser på displayet på telefonen sin. :)

Lenke til kommentar
Hehe, er hjemme på påskeferie og låner familiens telefon :whistle: Har nå svart i avstemninga. Ventetiden tok 21 minutter..;

 

Torsdag kl. 1018: Jeg ringer opp NextGenTel og trykker meg fram til spørsmål angående faktura..

 

1020: Du er nå nummer 14 i køa..

1022: 11

1025: 9

1027: 8

1030: 7

1032: 5

1035: 3

1037: 2

1039: 1

1041: Du rykker framover i køa, takk for at du venter.

 

1044: NGT-dama og jeg ble enige og hun sa "berre trekk frå 100 krona på fakturaen du".

 

Total ringetid tok jo 24 min. Prisen er vel 3 kr/min, så det blir 72 NOK. Det er litt kjipt å måtte betale så mye fordi NGT klarer å fakturere meg feil. Ellers er jeg egentlig bra fornøyd med servicen hos NGT - problemet er bare at kundeservicen er så fantastisk vanskelig å få tak i..!

5876340[/snapback]

 

Lånte du en mobil å ringe med da? 07979 koster jo 39 øre/min med en vanlig telefon. :)

 

Montro om man ikke kan spekkulere i å ringe kundeservice og si at du betaler 5 kr/min for samtalen din mens du ringer fra hustelefon til 39 øre/min.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
...og husk: flere ansatte for å få ned ventetiden = høyere pris for bredbånd

5874401[/snapback]

...og husk: flere ansatte for å få ned ventetiden = lavere pris for supportsamtalene

 

Og med de ventetidene det oppgis her så blir det fort billigere å betale for et litt dyrere abb og slippe store telefonregninger.

 

Lånte du en mobil å ringe med da? 07979 koster jo 39 øre/min med en vanlig telefon. :)

5876388[/snapback]

Er det ikke mobiltelefon som er vanlig telefon nå for tida?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Lånte du en mobil å ringe med da? 07979 koster jo 39 øre/min med en vanlig telefon. :)

5876388[/snapback]

Er det ikke mobiltelefon som er vanlig telefon nå for tida?

5876457[/snapback]

 

Når man snakker om familiens telefon er det vel normalt å tro det er snakk fasttelefon. Ikke for å være frekk mot noen, men den famillien som bare har EN mobil på deling er ganske slum og ikke spesiellt smart hvis den ene telefonen koster 3 kroner minuttet å bruke. :cool:

Lenke til kommentar

Man kan jo ha IP-telefon på deling for hele familien ;)

Fasttelefon er vel på full fart ut av Norske hjem for tiden. Jeg kjenner i hvertfall bare et par familier som har gammeldags fasttelefon ennå. Resten har enten bare mobiler (en til hver selvsagt), eller mobiler + IP-telefon.

Lenke til kommentar
Det var mitt første reaksjon på hans innlegg. Saklig..kanskje ikke, men det summerte opp hele innlegget. Hvis du leste hele innlegget hans selv hadde du kanskje følt det samme. Eller ikke. Frustrasjonen over å bli rakket ned på fordi jeg ville hjelpe andre førte til dette "utbruddet". Det var meningen å komme med noen sterkere gloser men det hadde ikke passet seg på forumet da det finnes noen sarte sjeler her..

 

Ok.. for det første ..DUST!.

Saklig svar på en debatt ja...

5875830[/snapback]

5875941[/snapback]

 

Poenget er at ved å "albue" seg fram, så må du nødvendigvis skyve noen andre lenger bakover. Ditt argument holder bare vann dersom du anntar at denne personen sitter og ikke gjør produktivt arbeid til vanlig.

 

Din tankegang blir litt som å annbefale alle å bruke hutigkassen på butikken, for der er det mindre kø. Problemer er bare at når alle plutselig bruker hurtigkassen så går den akkurat like tregt som alt annet, og i tillegg utfører ikke den funksjonen som den egentlig hadde. Summa sumarum så kommer folk tregere fram i gjennomsnitt.

 

Det kan godt være du har god grunn til å være frustrert etter å ha prøvd de normale kontaktkanalene, men var ikke det jeg kommenterte på. Jeg bare synes din holdning er lite solidarisk med de andre som står i samme båt som deg, selv om jeg forsovidt kan forstå din "each man for his own" strategi. Bare ikke presenter det som en løsning på problemet, for det blir logisk feil.

 

Dersom du vil le av meg, så for all del... men var jeg deg ville jeg tenkt gjennom konsekvenslogikken i argumentet ditt litt nøyere. Jeg har i alle tilfeller ikke mer å tilføye denne tråden.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Man kan jo ha IP-telefon på deling for hele familien ;)

Fasttelefon er vel på full fart ut av Norske hjem for tiden. Jeg kjenner i hvertfall bare et par familier som har gammeldags fasttelefon ennå. Resten har enten bare mobiler (en til hver selvsagt), eller mobiler + IP-telefon.

5876734[/snapback]

 

Er ikke en ip-telefon fast? :) Har ip-telefon selv og tenker på den som fast... Men dette blir litt off-topic. :innocent:

Lenke til kommentar

Stakkars deg, du sitter vel og tvinner tommeltotter når ting ikke går din vei. Dine sosialistiske tanker kommer du ikke veldig langt med her i verdenen. Dessverre ja, men det er realiteten. Selfølgelig er det en løsning! Det virket for meg og det kan virke for andre. Dine konsekvenslogikk og utredninger i det lange og det brede er uinteressant, denne posten skal HJELPE andre til å komme frem. Siden ikke ALLE kundene til NGT leser denne posten så blir det ikke stor kø.. Så kan de som sitter og tvinne tommeltottene sine sitte hjemme og vente på hjelpen. Vente lenge.

 

Din sammenligning med en hurtigkasse i butikken kan ikke brukes her. Hvorfor?

 

1. Hvis alle sto i hurtigkassen vil det være ledig i de andre kassene. Noen vil da bruke disse.

 

2. Når du står i kassakø har du et synlig mål, du ser det er bevegelse i køen. I NGT sin kan man ikke se noen fremgang. Man kan aldri vite om noen har sjekket din log. Når jeg hadde sendt mitt TREDJE MAIL og fikk tilbake det SAMME STANDARD SVARET skjønte jeg det hjelper ikke å sende mail til dem om problemer.

 

Noen standard svar:

 

"Linjen din har sannsynligvis ikke klart den høye hastigheten. Vi beklager dette, men det er desverre ikke noe vi kan gjøre med dette."

 

"Viser til din mail ang. lan hastighet. Vi gjør oppmerksom på at intern kabling kan påvirke denne linjekvaliteten. Sjekk derfor eget nett. Det er viktig at ruter står koblet på første inntakspunkt i henhold til brukerveiledning, og at du benytter original kabel mellom telekontakt/bredbåndsuttak og ruter. Dersom det er behov for å forlenge kabel, anbefaler vi at dette gjøres på kabelen mellom ruter og datamaskin. Dette er originalt en krysset nettverkskabel.

Sjekk dessuten om ruter står i nærheten av støykilde. Støykilde er i dette tilfellet elektromagnetiske felt som oppstår i elektriske komponenter, spesielt transformatorer (ladere), lamper, TV/monitor eller strømførende ledning. Dersom kabel mellom ruter og kontakt (splitter) ligger inntil, eller i nærheten av slike støykilder, kan dette få innvirkning på signal og hastighet."

 

"Dersom du opplever vesentlig lavere hastighet kan det ha en sammenheng med at det går store mengder data på linjen din.Dette kan være virus evt fildelingsprogrammer som ikke er avsluttet fullstendig."

 

 

Du kan gjerne filosofere videre med dine universitetstanker.

 

Jeg ville ha hjelp. Jeg brukte litt tid til å finne meg fram. Nå hjelper jeg andre.

 

punktum finale

 

 

Det var mitt første reaksjon på hans innlegg. Saklig..kanskje ikke, men det summerte opp hele innlegget. Hvis du leste hele innlegget hans selv hadde du kanskje følt det samme. Eller ikke. Frustrasjonen over å bli rakket ned på fordi jeg ville hjelpe andre førte til dette "utbruddet". Det var meningen å komme med noen sterkere gloser men det hadde ikke passet seg på forumet da det finnes noen sarte sjeler her..

 

Ok.. for det første ..DUST!.

Saklig svar på en debatt ja...

5875830[/snapback]

5875941[/snapback]

 

Poenget er at ved å "albue" seg fram, så må du nødvendigvis skyve noen andre lenger bakover. Ditt argument holder bare vann dersom du anntar at denne personen sitter og ikke gjør produktivt arbeid til vanlig.

 

Din tankegang blir litt som å annbefale alle å bruke hutigkassen på butikken, for der er det mindre kø. Problemer er bare at når alle plutselig bruker hurtigkassen så går den akkurat like tregt som alt annet, og i tillegg utfører ikke den funksjonen som den egentlig hadde. Summa sumarum så kommer folk tregere fram i gjennomsnitt.

 

Det kan godt være du har god grunn til å være frustrert etter å ha prøvd de normale kontaktkanalene, men var ikke det jeg kommenterte på. Jeg bare synes din holdning er lite solidarisk med de andre som står i samme båt som deg, selv om jeg forsovidt kan forstå din "each man for his own" strategi. Bare ikke presenter det som en løsning på problemet, for det blir logisk feil.

 

Dersom du vil le av meg, så for all del... men var jeg deg ville jeg tenkt gjennom konsekvenslogikken i argumentet ditt litt nøyere. Jeg har i alle tilfeller ikke mer å tilføye denne tråden.

 

-Stigma

5876896[/snapback]

Endret av Rascal
Lenke til kommentar
1. Hvis alle sto i hurtigkassen vil det være ledig i de andre kassene. Noen vil da bruke disse.

Nei, det blir like lang kø i alle. Du har ikke skjønt vitsen med slike kasser, men de baserer seg på enkel køteori.

 

Si at man har 2 kasser, en vanlig og en hurtig, og 6 kunder, 4 som vil bruke 1 minutt på behandling, og 2 som vil bruke 5 minutter. Hvis de to som bruker 5 minutter kommer først, og tar hver sin kasse, vil de to neste bruke 5 minutter hver i kø, og de to siste 6. Til sammen 22 minutter.

 

Hvis de to seine bruker samme kasse, vil andremann bruke 5 minutter. I den hurtige kassen vil de bruke 1, 2 og 3 minutter, til sammen 11 minutter. I det første tilfellet sparer altså egoisten 5 minutter, men gruppen som helhet bruker dobbelt så lang tid, selv om hurtigkassen tom. er ledig i 1 minutt.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar

now that you have found her

put your arms around her

 

now that you have found her

put your arms around her

 

now that you have found her

put your arms around her

 

now that you have found her

put your arms around her

 

now that you have found her

put your arms around her

 

now that you have found her

put your arms around her

 

gud bedre..

skuddpremie på den som har valgt den sangen :mad:

hater NGT

 

42min nå...

 

now that you have found her

put your arms around her

 

nummer 2 i køen.. -dette er gale! --for 40min siden var jeg nr. 12 i køen..

 

now that you have found her

put your arms around her

Endret av greigster
Lenke til kommentar
Noe som er synd er at NGT har en webside de ikke utnytter.

Hva om de hadde skrevet noen ord om ZyXEL routeren og beskrevet problematikken rundt den?  Noen ord om ny firmware, qroute osv.

 

Istedet står det ingen kjente feil og de får en telefonstorm til en førstelinje som ikke er særlig skarp.

5881848[/snapback]

 

Ditto.

Dette må da webansvarlig ha forstått, ikke minst ha blitt pålagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...