Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble USB printer til nettverket..

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en HP Officejet G85 som jeg vil koble til til nettverket mitt direkte. ADSL min går inn til en D-Link GamerLounge Wireless 108G Gaming Router m/ gigabit switch, og fordeles via 4 Gbit porter til tre PC'er.

Jeg har lest litt rundt her på forumet og forstår at jeg har to valg:

1. Printerserver (det enkleste)

CNet Printerserver

2. Nettverkslagring(NAS)

Synology Diskstation DS-101j NAS

Synology USB Station for USB 2.0 harddisk & printer

Hvilke fordeler gir det meg å bruke NAS i forhold til en enkel printerserver. Jeg er litt ny når det gjelder server bruk.

Takker for innspill :thumbup:

Endret av Gunsmoke
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

En mulighet du har er å bruke en gammel pc du har stående(eller annskaffer deg meget billig) som printserver da vil du få printserver og filserver i et.

Det aller enkleste er nok å ankaffe deg den printserver. Hvor vidt du har behov for en nettverksdisk må du nesten vurdere selv. Slik jeg ser det er det ingen forksjell fra en helt vanlig printserver sett bortifra at den har en disk i tillegg.

Lenke til kommentar
En mulighet du har er å bruke en gammel pc du har stående(eller annskaffer deg meget billig) som printserver da vil du få printserver og filserver i et.

Det aller enkleste er nok å ankaffe deg den printserver. Hvor vidt du har behov for en nettverksdisk må du nesten vurdere selv. Slik jeg ser det er det ingen forksjell fra en helt vanlig printserver sett bortifra at den har en disk i tillegg.

5945869[/snapback]

Takk for svar gather :w00t:

Er det en god måte å dele filer i hjemme nettverket på? Jeg tenker på å ha Ghost imager, musikk, divx og programmer som kan nås av alle PC'er, bare de er koblet til netverket.

Jeg vil helst være uavhengig av Windows, og har liten plass til en ekstra PC....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...