AcerTM662 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg ser at mange videokamera har en accessory shoe, hvor noen har en "hot shoe" og andre har en "cold shoe". Er det noen som kan forklare hva disse er? Hva er forskjellen på de? og hvordan bruker man det? Mvh Marius Lenke til kommentar
BMP Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Cold Shoe: Blitsholder. Blitssko uten elektronisk kontakt med kamera. Hot-shoe: Tilbehørkontakt på toppen av et kamera, som har elektroniske kontaktpunkter til kameras synkroniseringsmekanisme. Brukes til blits. Hentet fra Akams ordbok. Lenke til kommentar
AcerTM662 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Om du setter en vanlig blits på en cold shoe, vil den da blinke når du trykker på photo-knappen på kameraet? Lenke til kommentar
AcerTM662 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 For å spørre på en annen måte: Styrer kameraet noe på en cold shoe, eller er det bare en "holder"? Hvordan styrer man blitsen da? Har denne andre bruksområder? Mvh Marius (beklager dumme spørsmål, jeg er helt grønn) Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Som det ble skrevet lengre oppe i tråden, cold shoe har ingen elektrisk kontakt med kameraet, og kan følgelig ikke utløse en blitz som står i den. For å få utløst blitzen må du bruke en hot shoe, som vel er det vanlige på toppen av et kamera? Tommy Lenke til kommentar
AcerTM662 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Merkelig at ikke panasonic har det da... Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Nå ser jeg at det er videokamera du snakker om.. Det er vel ikke så vanlig å bruke blitz på videokamera..... Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå