Gå til innhold

Hjelp til nybegynner i Ubuntu.

Anbefalte innlegg

Installerte Ubuntu for 10 min siden. Har trådløst nettverkskort på dataen, hvordan kan jeg installere dette? Er et helt standard PCI-kort. Integrert lydkort i hovedkortet, som bruker Realtek AC97-drivere. Håper noen av dere vil prøve å forklare meg hvordan jeg installerer disse delene, step by step. :)

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker det ikke ut av boksen altså?

Blir sterkt overrasket om lydkortet ikke gjør det i hvert fall.

Vet du hva slags brikkesett som det trådløse nettverkskortet ditt bruker? Jeg installerte Ubuntu på min nye laptop i går og "centrino" kortet i den funka ut av boksen.

Med et kort søk i menyene burde du finne et program for nettverksinnstillinger. Start dette og se om ikke det trådløse kortet dukker opp.

Ang. lydkortet. Har du testet det? Spilt av en CD f.eks.

Lenke til kommentar

Du kommer ikke inn på windows partisjonene dine. Bruker du NTFS eller FAT på de? NTFS er fortsatt noe risky når det gjelder skriving fra linux. Lesing funker som smurt. Les litt rundt her: Ubuntuguide. Eller finnes flere emner om dette her på forumet...

Skriv

lspci -vv | less

så ser du hvilket brikkesett kortet bruker. (less gjør at du kan navigere i den lange listen som printes til skjerm.)

EDIT: Det kan se ut som om MSI PC54G2 bruker Ralink rt2500 brikkesettet. I så fall, ta en titt på denne siden: rt2500 Wireless Cards HOWTO

Og mer generelt, denne: Wifi HOWTO

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Jess, fikk det til nå:) MEN, jeg kommer meg ikke innpå msn-kontoen min, igjennom GAIM. kommer feilmelding; "Klarte ikke å autentisere: Klarte ikke å koble til." Har skrevet inn riktig brukernavn og passord. Nettet her funker greit. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Jess, fikk det til nå:) MEN, jeg kommer meg ikke innpå msn-kontoen min, igjennom GAIM. kommer feilmelding; "Klarte ikke å autentisere: Klarte ikke å koble til." Har skrevet inn riktig brukernavn og passord. Nettet her funker greit. Noen som vet noe?

5870032[/snapback]

Sikker på at du har riktig mailadresse? Den skal forresten skrives inn under "Screen Name" visst du ikke hadde gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...