dedLy_sCoRpIoN Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Har tentamnen i 3inf i morgon, og har lesedag idag. På tentanmen får eg ha med 2 skrivne sider med notater. Kva for ting er det lurt å skrive på den, kommandoar, reglar ol? (har skrive ned normaliseringsreglane). Lenke til kommentar
roac Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Har tentamnen i 3inf i morgon, og har lesedag idag. På tentanmen får eg ha med 2 skrivne sider med notater. Kva for ting er det lurt å skrive på den, kommandoar, reglar ol? (har skrive ned normaliseringsreglane). 5865457[/snapback] Ingen peiling på hva som er pensum der, men noen ord om følgende bør være fornuftig (ang databaser): Denormalisering (hvis det ikke er dekket av normaliseringsreglene) Stored Procedures / User Defined Functions / Triggere / Views Evt skille mellom login / user / rolle (i hvert fall er det slik i MSSQL) SQL Injection (hva og hvordan forhindre) Integritet (Check/Foreign Key) Indeksering (clustered vs nonclustered) Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Programmet som blir brukt er Microsoft Access. Lenke til kommentar
roac Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Programmet som blir brukt er Microsoft Access. 5866429[/snapback] Ja, det var jo det mest naturlige valget. Nå er ikke jeg noen ekspert i Access men såvidt jeg vet er det ganske voksne begrensninger i Access, så det å kjøre tester på om en person har god forståelse for databaser med Access er vel ikke det mest hensiktsmessige jeg har hørt om. Du får plukke det som passer best fra listen min Lenke til kommentar
nAD Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Det viktigeste er å vel å kunne normaliseringsreglene 1,2 og 3 (husker selv aldri disse) f.eks Rabattsystem (viss medlem i en fiskeforening får en rabatt på fiskekort) er ikke så mye en trenger å kunne. Og det er lurt å se for seg databasen du skal lage i forhold til forberedningsdelen du har fått utdelt. Lage en database og skrive ner relasjonsskjemaet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå