Gå til innhold

Fått et helv***** virus!

Anbefalte innlegg

Hei

For 5-6 dager siden begynte forskjellig dritt å skje med pcen.

En stor del av programmene mine ble "ødelagt" og jeg fikk feilmeldinger om at jeg muligens kunne ha fått et virus og at filene til programmet er korrupte.

Ofte startet også fila dl.exe opp med et kommando vindu og noen feilmeldinger.

Surfing på nettet funka også dårlig, men etter jeg avslutta noen ukjente prosesser ved hjelp av oppgavebehandlig gikk det bedre igjen.

Jeg formaterte windows disken i dag, men det er noen filer jeg måtte ta vare på, som jeg la over på "backup" disken.

Nå ser det ut til at backup disken også er "infecta", og jeg får ikke innstallert forskjellige programmer fra den disken pga filene er "korrupte".

Jævli irriterans... Jeg satser på at word dokumenter/bilder ikke sprer dette viruset, siden det er det som er viktigst for meg å beholde...

Veit noen av dere hva slags problem/hvilket virus jeg har, og om det er mulig å fikse det uten å formatere begge diskene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du antivirus? Hvis ikke: Skaff deg det. Et kjapt googlesøk på dl.exe tyder på at det er W32.Bagz@mm eller Backdoor.NTHack.

5865461[/snapback]

Ok, takk for svar.

Problemet er at det antivirus programmet jeg har får jeg ikke innstallert pga filene har blitt korrupt.

Litt ironisk i grunn ;)

Satser på å få lånt et av noen bekjente...

Lenke til kommentar

I stedet for å låne kan du laste ned Ewido (google) og kjøre den i safe mode. Det er et av de få AVprogrammene som jobber godt selv om det er igjen rester av andre. Dessuten er det et av de alllller beste til å finne grums, og mesteparten fungerer også gratis etter en fullverdig prøveperiode. Avast! og AVG er helt greie og helt gratis produkter. Uansett synes jeg du skal starte med Ewido i safe mode. En onlinescan med Trend Housecall og Panda Activescan bør også kjøres. Spybot og Adaware SE tar spywaren. Når du får ut Pandaloggen ser du fort hvilke filer den ikke kan rense (not disinfected) og de myrder du med Killbox.

Når du har kjørt igjennom hele denne regla, og en omgang Crapcleaner (google ccleaner) kan du gjerne legge ut en HijackThislogg (finner den f eks hos merijn.org).

Bernt K

Lenke til kommentar

Ja, UBCD skulle alle ha. AV-programmene har dog sjelden helt blodferske og rykende virusdefinisjoner, men hvis du har problemer med nettverk, hosts-fil som sperrer mot standard AV-sider, eller rett og slett vil holde deg av nett mens du fikser problemene er den kjempegrei. Det er utrolig kjekt å trekke ut nettpluggen, sette inn UBCDen, reboote og la programmene derfra jobbe for deg.

Bernt K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...