zlappfisk Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Om ikke alt for lenge håper jeg å få en Nokia E60 i posten, denne har SymbianOS 9.1 og Series 60 3rd Edition, og Wi-Fi. Så da tenkte jeg kanskje at det var mulig å bruke den som IP-telefon, som kontantkortkunde sparer jeg jo en del penger på det. Men finner ingen IP-telefonileverandør som har programvare som kan brukes på Symbian, har bare funnet programmer for Windows Mobile. Jeg tenker ikke bare på å ringe gratis til andre brukere av samme programmet (som Skype på PC), men også å kunne ringe billigere via Wi-Fi enn via det vanlige telenettet. Er det noen som leverer slike tjenester i Norge, som kan brukes sammen med Symbian S60? Og om det er flere, hvilken leverandør er til å stole på? Eller kanskje det finnes løsninger som er OS-uavhengige? Var litt usikker på om tråden skulle i programvare, spill og OS-forumet eller her, men jeg lagde den her, så får vi se om jeg traff. Lenke til kommentar
zlappfisk Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Her skal det bumpes. Leste denne testen av Nokia E61 i dag. Her står det at denne er klargjort for IP-telefoni, at man bare trenger noe brukernavn/passord e.l., og at man kan bruke denne med alle SIP-tjenester. I og med at E61 og E60 er i samme serie, er da disse mulighetene tilgjengelige også på E60? Noen som vet? Og jeg er ikke helt sikker på om SIP-tjeneste og IP-telefoni slik jeg har beskrevet det i denne tråden er det samme, så kan noen fortelle meg om disse mulighetene for SIP-tjeneste er relevant for meg? Takk for fornuftige svar. Edit: Hurra, jeg kan (delvis) svare på mitt eget spørsmål. SIP er Session Initiation Protocol, og har noe med IP-telefoni å gjøre. E60 er klargjort for IP-telefoni, slik som E61. Fant ut dette ved å lese litt i brukerveiledningen for E60 som er linket til i ryktetråden, på side 5, om E60, E61 og E70. Men det jeg fortsatt ikke vet, er om det er mulig å benytte telefonen som IP-telefon i Norge. Er det noen som vet noe om dette? Endret 23. april 2006 av zlappfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå