Gå til innhold

IP-telefoni på mobilen, Symbian S60

Anbefalte innlegg

Om ikke alt for lenge håper jeg å få en Nokia E60 i posten, denne har SymbianOS 9.1 og Series 60 3rd Edition, og Wi-Fi. Så da tenkte jeg kanskje at det var mulig å bruke den som IP-telefon, som kontantkortkunde sparer jeg jo en del penger på det. Men finner ingen IP-telefonileverandør som har programvare som kan brukes på Symbian, har bare funnet programmer for Windows Mobile.

Jeg tenker ikke bare på å ringe gratis til andre brukere av samme programmet (som Skype på PC), men også å kunne ringe billigere via Wi-Fi enn via det vanlige telenettet. Er det noen som leverer slike tjenester i Norge, som kan brukes sammen med Symbian S60? Og om det er flere, hvilken leverandør er til å stole på?

Eller kanskje det finnes løsninger som er OS-uavhengige?

Var litt usikker på om tråden skulle i programvare, spill og OS-forumet eller her, men jeg lagde den her, så får vi se om jeg traff. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Her skal det bumpes.

Leste denne testen av Nokia E61 i dag. Her står det at denne er klargjort for IP-telefoni, at man bare trenger noe brukernavn/passord e.l., og at man kan bruke denne med alle SIP-tjenester.

I og med at E61 og E60 er i samme serie, er da disse mulighetene tilgjengelige også på E60? Noen som vet?

Og jeg er ikke helt sikker på om SIP-tjeneste og IP-telefoni slik jeg har beskrevet det i denne tråden er det samme, så kan noen fortelle meg om disse mulighetene for SIP-tjeneste er relevant for meg?

Takk for fornuftige svar. :)

Edit:

Hurra, jeg kan (delvis) svare på mitt eget spørsmål.

SIP er Session Initiation Protocol, og har noe med IP-telefoni å gjøre.

E60 er klargjort for IP-telefoni, slik som E61. Fant ut dette ved å lese litt i brukerveiledningen for E60 som er linket til i ryktetråden, på side 5, om E60, E61 og E70.

Men det jeg fortsatt ikke vet, er om det er mulig å benytte telefonen som IP-telefon i Norge. Er det noen som vet noe om dette? :)

Endret av zlappfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...