steinrr Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 USB 2.0 montert på HK gir ut noe strøm, men hvordan er dette hvis en kjøpet et USB 2.0-kort i ettertid og installerer i maskinen? Gir dette kortet også ut strøm i portene? Hvordan er det med USB-hub'er - gir disse ut strøm? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 pcikort gir strøm ja, men husk at kobler du på en hub så må du nok ha en hub med ekstra strømtilkobling om du skal koble til strømkrevende dingser som brukes samtidig og mye som webkamera og ekstern harddisk f.eks. Lenke til kommentar
rozon Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Vanligvis gir kontaktene på hovekort o.l. opp til 500mA. Laptops er avogtil begrenset til 100mA. USB hub kan gi enda mer igjen, fordi den har ekstern strømforsyning. Synes å huske 1.5A, men det kan være helt på jordet. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 USB-portene skal kun kunne levere opp til 500mA, fra HK eller hub med PSU. En såkalt bus powered hub kan kun levere 100mA, dvs hub uten PSU. Dette vil gjelde for alle typer usb-porter, også på PCI-kort. Hvis jeg husker riktig, noe jeg tror jeg gjør. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 En usb hub uten egen PSU vil kunne levere opptil 500mA (minus eget forbruk) fordelt på de USB enhetene som er koblet til HUBen. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 USB-portene skal kun kunne levere opp til 500mA, fra HK eller hub med PSU.En såkalt bus powered hub kan kun levere 100mA, dvs hub uten PSU. Dette vil gjelde for alle typer usb-porter, også på PCI-kort. 5876546[/snapback] Hva refererer du til med "Dette vil gjelde..." - 500mA eller 100mA? Jeg tenker på PCI-kort. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 USB-portene skal kun kunne levere opp til 500mA, fra HK eller hub med PSU.En såkalt bus powered hub kan kun levere 100mA, dvs hub uten PSU. Dette vil gjelde for alle typer usb-porter, også på PCI-kort. 5876546[/snapback] Hva refererer du til med "Dette vil gjelde..." - 500mA eller 100mA? Jeg tenker på PCI-kort. 5876581[/snapback] At det gjelder uansett om USB-portene henger fast i PCI-kort eller på hovedkortet. Hub'en er da "self-powered", og skal kunne levere 500mA pr. port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå