vegge Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 For over et år siden bestilte jeg ADSL fra NextGenTel og siden jeg studerer ved NTNU så fikk jeg ADSL Delta (eller hva det nå het) løpende for 398 kr/mnd. Har stort sett vært fornøyd. Linja har blitt oppgradert til høyere hastighet flere ganger og sitter i dag med ADSL Free (6500/750). Dog får vi aldri utnyttet mer enn 4500 Kbps.. Så i går fikk jeg plutselig fakturamail der det står at jeg må betale 498 kr/mnd. Hvordan går det an å ØKE(!) prisene? Og jeg har ikke en gang fått beskjed. Har ikke råd til å betale mer enn de fire hundre kronene jeg har betalt siste året.. Hva kan jeg gjøre? Har jeg noen rettigheter? Bytter jeg til 12 måneders binding, så blir jeg vel tvunget til å være kunde i ett år til. Det er ikke 100 % sikkert jeg vil. Og jeg har jo allerede vært kunde i et år. Grunnen til at jeg valgte løpende i utgangspunktet var fordi prisen på de to abonnementstypene den aktuelle tiden var akkurat lik. Prøvde å ringe dem i stad, men gav opp da jeg fortsatt var nr. 20 i køen etter 5 minutter. Det blir dyrt (3 kr/min) å sitte i den køa i en halvtime! Får prøve meg på en mail, men jeg godtar ikke at dem setter opp prisen - i alle fall ikke uten å gi meg beskjed! Noen synspunkt? What to do? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Er prisen din økt uten ditt samtykke, så er det nok basert på en feil. Det er i utgangspunktet ikke lov nei. Det kan være det har skjedd noen endring med NTNU avtalen du har stått på kanskje? I uansett tilfelle så før du kontakte dem og si ifra, så får du nok orden på det. -Stigma Lenke til kommentar
vegge Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Ja, prisene på NTNU-avtalen er tydeligvis justert. Og mitt abonnement har steget 100 kr (noe som i seg selv er teit) men jeg har overhodet ikke fått beskjed om dette før fakturaen min plutselig viste 100 kr mer enn vanlig. Har sendt dem en mail, så får vi se om de svarer. Har så lite lyst til å sitte og vente på den support-telefonen (selv om det er der man får best hjelp..) Lenke til kommentar
Rim Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hvis det er gjennom NTNU så er det vel NTNU som skal informere om prisøkningen? Litt usikker på avtalen dere har der, men som oftest refererer avtalen til "gjeldende prisliste" og dersom dette er forhandlet gjennom de er det mulig at NTNU skal formidle denne informasjonen. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Ja, prisene på NTNU-avtalen er tydeligvis justert. Og mitt abonnement har steget 100 kr (noe som i seg selv er teit) men jeg har overhodet ikke fått beskjed om dette før fakturaen min plutselig viste 100 kr mer enn vanlig. Har sendt dem en mail, så får vi se om de svarer. Har så lite lyst til å sitte og vente på den support-telefonen (selv om det er der man får best hjelp..) 5865186[/snapback] Mail får du ikke svar på.. Betal 100kr ekestra eller ring. Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Har hatt akkurat samme problem med NextGenTel. Hvis de svarar deg på mail, har du flaks hvis du får fikset problemet ditt. Betalte 1 års forskudd, og fikk regninger og inkasso hele tiden til tross for at jeg sendte kopi av kvitteringen flere ganger. Etterhvert satte de oxo opp hastigheten og begynnte å sende meg høyere regning. Sa opp abbonnementet og returnerte routeren etter at 1-års perioden var over, men har ikke fått tilbake depositum for router. Det har nå gått 16 mnd., og jeg må vel se pengene som tapt. Styr unna NextGenTel!! PS. Det hjelper ikke stort å ringe heller... Endret 4. april 2006 av Eagleizer Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Jeg har faktisk vært bra fornøyd med NextGenTel. Problemet er bare at kundeservicen deres er så vanskelig å få tak i. Jeg ble utålmodig og ringte dem i dag (fra telefonen til familien:p) Måtte riktignok vente i 21 minutter, men NGT-dama og jeg fikk ordna opp. NGT har visstnok forandret litt på NTNU-avtalen, men eksisterende kunder skulle ha samme pris som da de bestilte. Noe annet ville irritert meg så pass mye at jeg sterkt hadde vurdert å bytte til en annen ISP. Så i følge hun kommer jeg fortsatt til å betale 398 pr/mnd for ADSL Free (6500/750) løpende avtale. At vi stort sett ikke får utnytta mer enn 4500 kbps av denne linja er en annen sak.. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg har faktisk vært bra fornøyd med NextGenTel. Problemet er bare at kundeservicen deres er så vanskelig å få tak i. Jeg ble utålmodig og ringte dem i dag (fra telefonen til familien:p) Måtte riktignok vente i 21 minutter, men NGT-dama og jeg fikk ordna opp. NGT har visstnok forandret litt på NTNU-avtalen, men eksisterende kunder skulle ha samme pris som da de bestilte. Noe annet ville irritert meg så pass mye at jeg sterkt hadde vurdert å bytte til en annen ISP. Så i følge hun kommer jeg fortsatt til å betale 398 pr/mnd for ADSL Free (6500/750) løpende avtale. At vi stort sett ikke får utnytta mer enn 4500 kbps av denne linja er en annen sak.. 5876361[/snapback] Hihi, ikke klag, tror nok det stort sett er sånn for de fleste. (jeg har en 6000/600 linje) og jeg har ALDRI sett mer enn 350kb/s i nedlasting... :!: Bra at du fikk det ordnet da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå