Spliteye Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hey. Driver med å lage hjemmeside, denne siden skal ha mye jalla på, blandt annet Videoklipp... Men hvordan kan man lage en type av popup? Som ikke har addresselinje, eller tar stor plass...? Når det linkes til denne videoen jeg skal ha, vil jeg det skal poppe opp et lite vindu med en media player på... Jeg vet hva man skal skrive for å få en mediaplayer med film, men vet ikke hva man skal gjøre for å lage en popup som kommer når man trykker link... plz help me... Bruker Macromedia Dreamweaver 8... Mvh. Spliteye.. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hey. Driver med å lage hjemmeside, denne siden skal ha mye jalla på, blandt annet Videoklipp... Men hvordan kan man lage en type av popup? Som ikke har addresselinje, eller tar stor plass...? Når det linkes til denne videoen jeg skal ha, vil jeg det skal poppe opp et lite vindu med en media player på... Jeg vet hva man skal skrive for å få en mediaplayer med film, men vet ikke hva man skal gjøre for å lage en popup som kommer når man trykker link... plz help me... Bruker Macromedia Dreamweaver 8... Mvh. Spliteye.. 5865035[/snapback] Se her: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...tips/popup.html Leser du litt finner du ut hvordan fjerne status, adresse og lignende Lenke til kommentar
Spliteye Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Hjertelig takk du! Lenke til kommentar
Spliteye Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Skjønte den ikke helt du... dette skriptet skulle hvor? <a href="#" onClick="window.open('eksempel.html', 'eksempel', 'width=400 height=400')">Javascript lenke</a>' Skjønte ikke en ting Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Skjønte den ikke helt du... dette skriptet skulle hvor? <a href="#" onClick="window.open('eksempel.html', 'eksempel', 'width=400 height=400')">Javascript lenke</a>' Skjønte ikke en ting 5865123[/snapback] I kilden står det: <a href="" onClick="window.open('popup-js.html', '', 'width=500 height=500'); return false;">Test skriptet...</a> Men tror du må ha noe i headeren, skal sjekke.. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Trenger ikke noe i headeren med den koden, men det kan være smartere å lage en funksjon du plasserer i headeren i steden for å skrive det samme på hver link til video. Lenke til kommentar
Spliteye Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Men hvordan? tell me... Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Men hvordan? tell me... 5869319[/snapback] Raskt søk på google med feks "javascript pop up", og du har flere svar Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Du kan da i det minste linke til dokumentet som skal åpnast i popup-en i HREF-attributten. Tilgjengeligheitstips nr.1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå