Jalladoode Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Det har kommet en nedlastbar modul som gir hesten din skikkelig kul rustning for de med xbox. Den må du betale ca $2.50 for, så nå spørs det hva som skjer med oss som har pcversjonen av spillet. http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...pic=338492&st=0 http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2006/4/3/3441 http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...pic=338492&st=0 Hva synes dere om dette? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Helt jalla hvis vi må betale for mods, men siden det er Bethesda som slipper denne mod`en så kan de jo ta betalt for det hvis de vil. Lenke til kommentar
Soth Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Det har jo vært bekreftet lenge, at modsene som blir released fra Bethesda skal koste. Nå er det jo uansett bare snakk om 10-20 kroner. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Syns det er helt greit jeg. Alle har vel råd til en tjue-kroning? Litt eksta income til Bethesda til å lage TES5 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 og der har du fordelen med å kjøpe PC versjonen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Dette har jeg ingen problemer med, så lenge de ikke ødelegger for andre moddere som gjør ting gratis (eller nekter andre å ta betalt for sine mods.) Men akkurat det med å legge hindringer i veien for modder-community'et tror jeg var et utslag hos paranoia hos posteren på elderscrolls-forumet... Geir: Lenke til kommentar
Daron Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Det er vel nokk en trend vi vil se mere til etterhvert.. Dataselskaper ser at Blizzard klarer å skaffe nesten 600 millioner i måneden i abbonemangs avgifter på ETT spill så må de jo se på hvordan de kan tjene mere penger per spill.. Da kan man enten ta bedre betalt per spill, noe som egentlig ikke er et alternativ med dagens priser. Eller man kan ta betalt for alt ekstramateriale.. Det er alt om pengene.. Trist men sant.. Ingen lager gode spill bare for å lage et bra spill... Kanskje en av grunnene til at det blir lengre og lengre imellom de virkelig gode og engasjerende spillene Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Trist om utviklere bevisst tilbakeholder materiale fra spill for å selge det til oss senere da. Endret 4. april 2006 av Jalladoode Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg tror kanskje at folk er mere fristet til å lage gode spill hvis de vet at de kan betale for hus og mat og sine egne barns dataspill når de er ferdig. Det ligger så vanvitting mange mann-år bak et spill som Oblivion at man er nødt til å tjene penger på det. Dette er ikke noe som en gjeng med datastudenter kan snekre sammen på kveldstid. Så da blir spørsmålet hvordan man skal tjene de pengene. Det kan man selvsagt diskutere. Men å lage spill bare for å lage spill er nok utopisk i våre dager. Geir Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jaja, dette er ikke noe å diskutere for oss nordmenn uansett. Iogmed vi faktisk ikke har muligheten til å kjøpe modsa over xbox live! is only available in US, Canada, Great Britain, Hong Kong, Korea, Taiwan, Australia and New Zealand. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Nå er 'rustning for hesten' en visuell greie, så hvis noen gidder å betale 10kr for å se kul ut så kjør på. Dette er neppe noe værre eller bedre enn bakgrunnsbilder og ringetoner til mobiltelefoner.. PC brukere har vel uansett muligheten til å hente ned mods som gjør akkurat det samme. Fikk meg forresten hus ved vannet på den måten igår, helt gratis Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Kommer jeg til å betale for offisielle addons? Ja, om de er interresante, utvilsomt ja. Betaler gjerne for de produktene jeg får. Men som vedkomende skrev i den posten, så er jeg spent på å se hvordan de vil opptre om det kommer ut en mod/addon som er tilnærmet lik det Bethesda tar seg betalt for. Vil de nekte folk å lage/publisere/bruke en mod/addon som inneholder de samme funksjonene? Hva om det er mods som allerede er utgitt som Bethesda publiserer en offisiell utgave av? Vil de da kreve at alle eksisterende mods med samme innhold fjernes? Jeg tror ærlig talt ikke at Bethesda setter seg på bakbena i denne sammenhengen, men ganske enkelt ser det som en måte å hente inn noen ekstra kroner. En "betal hvis du vil" funksjon omtrent. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Der finst per i dag om lag 500 mods til PC-versjonen, derav mange er veldig nyttige. Denne modden bidreg vel eigentleg berre til å gni det inn for XBox 360-brukarar. Det verste er at denne rustninga ikkje har noko som helst slags nytte, sidan ein ikkje kan kjempe frå hesteryggen. Men eg fekk meg i allefall ein god latter når eg såg at ein betalar med "Microsoft Points". Kay Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Skjønner ikke hva folk klager over. Dette er ekstramateriale som man kan bestemme selv om man vil kjøpe eller ikke, akkurat som en expansion. Hvis de tar seg betalt for en bug-fix eller patch så er det noe annet, men det kan man neppe kalle det her. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Kommer jeg til å betale for offisielle addons? Ja, om de er interresante, utvilsomt ja. Betaler gjerne for de produktene jeg får. Men som vedkomende skrev i den posten, så er jeg spent på å se hvordan de vil opptre om det kommer ut en mod/addon som er tilnærmet lik det Bethesda tar seg betalt for. Vil de nekte folk å lage/publisere/bruke en mod/addon som inneholder de samme funksjonene? Hva om det er mods som allerede er utgitt som Bethesda publiserer en offisiell utgave av? Vil de da kreve at alle eksisterende mods med samme innhold fjernes? Jeg tror ærlig talt ikke at Bethesda setter seg på bakbena i denne sammenhengen, men ganske enkelt ser det som en måte å hente inn noen ekstra kroner. En "betal hvis du vil" funksjon omtrent. 5865426[/snapback] Man må skille litt mellom 360 addons og PC addons... det er vel litt vanskeligere å lage addons til 360 versjonen, er det ikke? Og det er her forskjellen i hva bethesda kan gjøre, markedsmessig. Det ville aldri fungere med en pay-for-addon løsning på PC, ettersom folk fint kan lage dem selv og distribuere på helt andre måter enn betesda kan kontrollere. På x-Box live med 360 blir det en helt annen situasjon selvsagt... Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Enig med MrLee her, på 360 er det Bethesda som ene og alene styrer modmarkedet, men på PC ville noe sånt aldri funkert, siden det er utrolig enkelt for de som kan modde å lage noe lignende og legge det ut gratis. Endret 4. april 2006 av Goz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå