Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser, booter etter egen vilje...

Anbefalte innlegg

Heisann...

Jeg har nettopp formatert min maskin, og installert alle drivere. Men jeg opplever at windows plutselig kan bli svart, altså den fryser.

Eller at det av og til kommer noen blåskjerm meldinger. Jeg har nettopp skiftet minnet, så det er nok ikke feilen. Skjermkortet virker som det fungerer greit ellers.

Dette er et problem som kommer etter å ha vært på maskinen litt.

Det jeg kanskje lurer på er om den 350W strømforsyningen er for svak. Det er en slik 350W strømforsyning som var med kabinettet, og de er jo kjent for å være litt dårligere.....

Et annet tegn hvor det tyder på strømforsyning, er at jeg ikke klarer å sette CPU hastighet opp til så høyt som den skal være, altså på 166Mhzx12.5=2075Mhz, da restarter den eller fryser etter noen minutter. Jeg kan f.eks kjøre CPU'n på 100x12.5=1250Mhz, men da er jo maskinen dødstreig.

Eller hva tror du?

Med vennlig hilsen

Kalle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan selvfølgelig være PSU, men jeg blir litt mistenksom når du sier at du akkurat har byttet minne..... ville nok prøvd det gamle minnet først for å se om problemene ble borte da før du begynner å feilsøke mer.... Det enkleste først vet du :thumbup:

Endret av tommkarl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...