_ducktales_ Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Heisan hvilken av disse brikkene bør velges? PCen brukes primært til spill Jeg har veldig lyst å spare 500kr på å kjøpe denne :http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309659&cks=WYO men vis det er merkbar performance forskjell i feks Oblivion med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302138 så går jeg for dem. Noen som kan hjelpe meg ? =) Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 De brikkene her er jo raskere. Dem har CL2, mens dem andre har CL3 (CL2 er 44% raskere enn CL3 ca har jeg lest på nettet) Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Takker takker =) ) Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 MEN jeg lover ikke deg at dem er CL2, jeg kjøpte samma type minne, bare en 512MB brikke. Den skulle å være CL2, men den var CL3 Bare ha det i bakhue da du bestiller Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 De brikkene her er jo raskere. Dem har CL2, mens dem andre har CL3 (CL2 er 44% raskere enn CL3 ca har jeg lest på nettet) 5865180[/snapback] Hahaha, nei, det er nok HELT feil. Cas-latency 2 (Cl2) tilsvarer kanskje 5% ytelseforskjell fremfor CL3 (ikke det engang). Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 De brikkene her er jo raskere. Dem har CL2, mens dem andre har CL3 (CL2 er 44% raskere enn CL3 ca har jeg lest på nettet) 5865180[/snapback] Hahaha, nei, det er nok HELT feil. Cas-latency 2 (Cl2) tilsvarer kanskje 5% ytelseforskjell fremfor CL3 (ikke det engang). 5865331[/snapback] Jeg leste 44%, var litt overasket selv.. Men var det jeg leste bare Lenke til kommentar
dado Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Takker takker =) ) 5865215[/snapback] Jeg har kjøpt samme ram jeg også,det stor at det er cl2,men den er enklig cl3.Når du forandrer i bios på cl2 så virker de ikke,du for feilmelding. Jeg er veldig skuffet over butikker som skriver at de er cl2 når de ikke er det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Slike ting synes jeg burde være en selfølge å ikke skrive. Lyve til kundene...FYSH! Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Latency har svært lite å si. Spar pengene dine du: http://techreport.com/etc/2005q4/mem-latency/index.x?pg=7 Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) De brikkene der er testet og godkjent for cl 2 på intel HK, på amd derimot er dem testet og godkjent for cl 2.5, og ja det må settes manuelt i bios - da om dere sjekker litt til er de brikkene egentlig overklokkede pc 2700 brikker, så alle settinger settes i bios manuelt. For de som klager og påstår de lyver for kundene kan jo heller åpne øynene og lese hva som følger med, evt også for videre spm gå til url'en som står oppgitt på samme papiret Bruker selv de brikkene der, er godt fornøyd og dem fungerer perfekt i henhold til hva som er lovet, og jeg har hatt 3 forskjellige pairs og alle har fungert like feilfritt. Ang. om det er verdt de ekstra kronene er spm egentlig hvor vant man er som pc bruker, og hva pc skal brukes til - spill merker man lite til noen forkjell, desverre kan man neppe vise det ved benchmark, men greien er faktisk at windows sitt skrivebord oppleves som litt raskere(derav latency ->treghet) - er en greie som er litt vanskelig forklare, må bare oppleves.. test kjør cl2 brikker i 1 mnd så setter du inn cl3, garanterer deg man merker forskjell. Endret 6. april 2006 av RoosterX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå