ivanp Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Heisann! Har nå gått til inn kjøp av ny LCD tv: 40" lcd 8ms 1366x768 (HDTV-forberedt) og har dette skjermkortet: X800SE-256MB GDDR3 AGP8X Ellers er spec: AMD Athlon XP 2600+, 2 GB PC2700 SDRAM. 1,5TB Med harddisker. Har tunet skjermkortet, kjører nyeste Catalyst control center. Når jeg kjører HD filmer fra pc via VGA til lcd tv hakker det, jeg cloner skjermbildene slik at jeg har samme bilde både på pc og lcd i stua. Er det pga at jeg kjører 2 skjermer at det hakker? Catalyst Control center har jo force HD oppløsning i settings, og jeg får krystallklart bilde, men hakker en del som sagt. Noen tips til instillinger som gjør at det går som varm kniv i smør? Har tunet maskina med tunexp, og kjører ikke nevneverdige filer i reg eller startup... Noen anbefalinger? Tenkte også å kjøpe trådløs mus/tast? Noen fine tips her? må se bra ut i stua seff! takker på forhånd Endret 4. april 2006 av ivanp Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 HD filmer i 1080i/p krever rask pc. vil tro cpuen din er det svake leddet her. prøv å lån /kjøp ny cpu eller få tak i en codec for ati som bruker hw decoding Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 syns å huske det var anbefalt vertfall 3Ghz for 1080 men ikke sikker. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Min Athlon64 3400+ og X800PRO VIVO sleit med ekte 1080i i alle programmer, untatt Windows Media Player, så du kan jo prøve det dersom du kun har prøvet med VLC o.l. Men X800-serien har ikke intergrert H.264-dekoding etter det jeg vet. Men GeForce 7-serien til nVidia skal visstnok ha dette, så du kan jo vurdere å investere i 7600GT PCIe eller 7800GS AGP. Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 HD filmer i 1080i/p krever rask pc. vil tro cpuen din er det svake leddet her. prøv å lån /kjøp ny cpu eller få tak i en codec for ati som bruker hw decoding 5870171[/snapback] Hva vil HW decoding si da? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 At grafikkprosessoren på grafikkortet tar seg av dekodinga framfor CPU'en. Dette forutsetter at prosessoren er laget med tanke på dekoding av H.264 og vil dermed ikke ha noen problemer med å dekode dataen slik som CPU'en kan ha, dersom den er for treg/belastet med andre oppgaver. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Som sagt ovenfor så krever 1080P en Intel Pentium 4 3Ghz eller liknende fra AMD, men skjermkortet er vel like viktig ja, hvis det ikke skal hakke... Kanskje du heller burde investere i dette skjermkortet: Sapphire 1600Pro HDMI , skjermkortet kommer i løpet av april... Kommer vel ikke til å koste så enormt da 1000-1500 Kr Dette kortet støtter også: Video acceleration of :MPEG-2, MPEG-4, DivX, WMV9, VC-1, and H.264 Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 test denne codec packen om du får noe bedre ytelse. http://nwgat.net/avc/dl/?M=D Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Mener at jeg har sett noe paa nettet om at clone-mode ikke stoetter alle hw aksellerering (deinterlace o.l.) paa skjerm #2. Uansett, om det er snakk om HD VMW filer saa har ATI skulle kunne aksellerert dem siden 9600 serien, uten at jeg fikk det til aa fungere saerlig bra :-) Har en P4 3.4 med X800XT som fyrer VMW i 720p og 1080p uten problemer mot en 42" LCD med 1920x1080 opploesning. Er VMW aksellererings oppsjon i Advanced options men hvor mye effekt det har er jaggu ikke godt aa si. - Per Christian Endret 5. april 2006 av Flippo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå