Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skraper i hardisken

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lest litt rundt etter tråder om mitt problem, men fant ikke noen gode. Når jeg starter pcn lager harddisken (tror jeg) en skurrete skrapete lyd som som regel forsvinner etter et par minutter. Dette har skjedd helt siden pcn var ny kjøpt fra Netshop for et halvt år siden. Det gikk bra noen måneder uten problemer igjen, og plutselig så ville ikke pcn starte windows. Den bråkte ganske mye men den klarte da å lese fra disken. Tok en chkdisk eller hva det heter og fant null feil noe sted. Etter jeg startet pcn på nytt for tiende gang startet denn uten skrapelyder eller feil. Nå har det gått bra et par uker, og nå er skrapelyden tilbake.. bare at nå blir den bedre etter en stund i Windows, men går ikke helt bort. Har tenkt på at det kan være en vifte som lager lyden og.. men vet ikke.

Gigabyte K8-triton hovedkort, AMD Athlon 3500+, WD Caviar 250 GB disk, Windows XP med SP2.. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En slik skrapelyd du beskriver virker på meg som om det er en kabinettvifte som ikke er helt "balansert"... Med andre ord kan det være en vifte som lager den lyden i det den starter opp. Det er heller tvilsomt at harddisken skal lage en slik lyd.

Hvis du legger kabinettet på siden i det du starter opp, lages lyden fremdeles?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...