Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Parklyspærer Audi A4

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha noen nye pærer til parklysene på min Audi A4 (8E) 2003-modell.

Bestilte et sett 5w5-pærer med glass-sokkel. Skulle ordne noe annet på verksted i samme slengen, så ba dem også om å sette inn de nye parklysene.

Da viste det seg at det var feil pærer, og at de jeg (visstnok) skulle ha måtte ha "standard" stålsokkel.

Synes dette er rart... da jeg fikk anbefalt de opprinnelige 5w5-pærene med glassokkel fra et firma som synes å ha peiling + at det står 5w5-pærer på oversikten til Osram. Har i tillegg lest på div. forum at A4 8E visstnok bruker 5w5 parklyspærer med glassokkel...

Hva er feil her? Har jeg fått feil pærer eller har verkstedet klart å prøve og skifte feil pærer?

Vil 4w pærer fungere om bilen egentlig skal ha 5w pærer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor tar du ikke bare ut pæra og sjekker hvilken type det er?

er rimelig sikker på at det er 5W5 du skal ha, de er såre enkel å

bytte også.

5868733[/snapback]

Fordi jeg er udugelig hva bil angår. ;)

Var dessuten på verkstedet med bilen, og det var så trangt rundt lykta at verkstedet tok ut hele lykta da jeg skulle skifte en av hovedpærene, hehe... De sa at det var mulig å skifte pære om man hadde kineser-fingre, men at det var sinnsykt trangt...

Anyway; bestilte pærene som er nederst på denne sida her, og de passet absolutt ikke i følge verkstedet som dro ut ei pære med standard stålsokkel... Noe jeg ble jævli overrasket over ettersom jeg har lest at andre A4 8E har parklys med glassokkel... (og Dybvik Trading påstod det som solgte meg disse). Er det virkelig mulig at verkstedet har dratt ut feil parklyspære? Er jo xenon i nær- og fjernlys ellers - så de kan ikke ha forvekslet pærene med dem isåfall.... Andre lys inne i hovedlyktene da?

edit: klussa til url

Endret av voluz
Lenke til kommentar

Ah, genialt... Det forklarer jo faktisk alt. ;) Ante meg at det var forskjell der ja...

Får tilsendt Park4w som er nest nederst på denne siden fra forhandleren nå.

Vil disse passe? Er jo 4w... mens det som du sier egentlig skal være 6w...

Tror heller jeg vil kjøpe BlueVision, var de jeg ville ha i utgangspunktet. Vet du/noen hvor jeg kan få kjøpt disse?

Vært på et par bensinstasjoner, og der hadde de ikke noe sånt...

Lenke til kommentar
Hehe er ikke altid lett å være Audi eier  ;)  bluevision er en del

dyrere en vanlige pærer men de ser mye bedre ut.

5870971[/snapback]

Hehe, sant det... hardt liv. :p

Jaja, får satse på at helheten blir bra. Kjører med bi-Xenon på hovedlyktene, tåkelys (H11) fra Höen med Xenon-look og nå parklys (H6W) fra Philips, type BlueVision.

Så skal jo bli bra etter hvert... isåfall kvitt alt gult lys nå tror jeg... og erstattet det med hvitt/blått. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...