Gå til innhold

Er det ikke mulig å bytte skjermkort i bærbar?

Anbefalte innlegg

Etter som jeg forstår så skulle mxm x16 og alt det dær være slik at man kunne bytte skjermkort i bærbar.

Jeg finner jeg ingen plasser der de selger skjermkort til bærbare.(bortsett fra en plass, men det var til spesielle maskiner.)

Hva er vitsen da med pci ekspress, x16 og mxm da man hver gang får beskjed om at bytte av skjermkort er umulig?

da jeg kjøpte maskinen min så hadde jeg jo håpet på å kunne oppgradere skjermkortet på sikt.

Er det noe jeg ikke har fått med meg om dette? :hmm:

Endret av lundvegard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MXM og Axiom tror jeg det het. Er ikke x16 pci-express?

Det er ikke noe rart i at du ikke finner butikker som selger skjermkort til bærbare. Skal du ha skjermkort til din bærbare så må du kontakte produsenten av din pc, hvis din pc i det hele tatt har mulighet for å bytte skjermkort. Dell er en av veldig få produsenter av bærbare som har "suksess" med oppgradering til bedre skjermkort. Men det betyr ikke at det alltid er så lett. Husk at produsenter av bærbare pcer lager skjermkort som er tilpasset de bærbare som de lager.

For å si det enkelt og greit. Mange lar seg lure av de forskjellige begrepene. Med engang de hører at MXM er standard for skjermkort som kan byttes så tror de at de kan bytte skjermkort som på en stasjonær. Det hele er lureri mener jeg. Eller i såfall misledende.

Lenke til kommentar

Syns også at det er lureri!

De kunne lagd kun en standard som var utbyttbar.skal sende epost til toshiba å spørre om det er mulighet for å sende inn pcen å få satt inn ett dyrere skjermkort.

Men jeg tviler sterkt på at det går..Men jeg er jo fornøyd med det som står inni nå.. Men det var jo om ett år eller noe jeg tenkte på.For da er sikkert ikke x700 godt nok for å dra spill.

Lenke til kommentar

Svaret du kommer til å få fra dem er nok det samme du får her. De kommer garantert til å si at det ikke er mulig. Husk at det også er andre faktorer som spiller inn hvis du skal ha bedre skjermkort. Varmeutvikling, størrelse på kort osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...