Gå til innhold

adapter 0,1,2,3,4 osv... not found

Rikkely

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver å skal flashe skjermkortet mitt fra X850XT til X850XT PE (ikke spør hvorfor)

Det som er problemet er at jeg får feilmeldingen: adapter 0,1,2,3,4 (eller et annet tall) not found. Har prøv mange forskjellige tall, men ingenting funker.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Jeg bruker flashrom. Kommandoen jeg bruker er; flashrom -p 0(eller et annet tall, her problemet ligger, tror jeg) X850XT.bin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså, det er før flashingen starter at dette skjer?

(nå skulle jeg virkelig ønske at forumene ikke var slått sammen! det er ikke så mange her som driver med flashing etter det jeg vet, og det var lettere å finne de når alle var på OK.no delen.)

i så fall, (jeg kan egentlig ikke noe særlig om dette) er du sikker på at det ikke er noen forskjell på AGP og PCIe når det gjelder flashe software?

er du sikker på at du har riktig versjon av navn?

når det gjelder den nye biosen til skjermkortet, så kan det være lurt å gi det et kort og lett navn på disketten.

og dette har ikke så veldig mye med saken å gjøre, men er du sikker på at skjermkortet takler X850XT PE frekvenser?

Lenke til kommentar

Ja detter er før flashingen skjer.

Vet ikke om det er noen forskjell på AGP og PCI-E, eneste jeg har hørt er at du skal bruke 0 på agp og 1 på pci-e. (Jeg har prøvd uten resultater)

Ja, jeg har kalt filen X850XT.bin.

ja, jeg er sikker på det. Har 40 grader i load nå, tåler vel opp til 60 - 70 grader.

Jeg har også lest om noen som har gjort dette, funket til dem.

EDIT: Leif

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar

vel, det kan da virke på meg som at det som er feil er at flashe programmet ikke finner skjermkortet.

har du mulighet til å prøve med et annet Hovedkort?

enda en ting du kan prøve, om du ikke allerede har gjort det, er å laste ned flasheprogrammet på nytt, det kan alltids skje noe feil under overføringen (fra internett til deg) selv om det er skjeldent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...