Gå til innhold

Harddisk som altid skal være på?

Anbefalte innlegg

skal sette opp en liten ftp-server på jobb som jeg regner med vil få en oppetid på 24/7/365.

Det har kommet meg for øret at vanlige harddisker ikke liker konstant bruk. Trenger jeg en serverdisk? Det vil ikke være så alt for mye trafikk på ftp-serveren.

Noen som kan anbefale en sata-disk til dette bruk? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal sette opp en liten ftp-server på jobb som jeg regner med vil få en oppetid på 24/7/365.

Det har kommet meg for øret at vanlige harddisker ikke liker konstant bruk. Trenger jeg en serverdisk? Det vil ikke være så alt for mye trafikk på ftp-serveren.

Noen som kan anbefale en sata-disk til dette bruk? :)

5864124[/snapback]

Fordi om den skal ha oppetid på 24/7, så betyr vel det ikke at folk kommer til å laste filer fra den 24/7, eller hva? Ved midnre det er en stor server dimensjonert for tusenvis av brukere slik at den faktisk jobber konstant hele tiden, så kan du jo definere at disken(e) skal gå i dvale etter f.eks. 20minutter inaktivitet.

Min server f.eks. har omtrent 24/7 oppetid, men av de vel 11 diskene i den, så er det ingen av dem som spinner og går hele tiden.

Skal du dog ha noe som er beregnet for å ture og gå døgnet rundt i fullt arbeid, så bør du gå for enten disker som er designet for formålet, ELLER sette opp et mirror-raid, slik at du bare kan bytte ut med en ny billig disk dersom en av dem ryker før eller siden. Litt avhengig av dittt budsjett og bruksområde, så er nok denne løsningen egentlig bedre for en som ikke skal sette opp en stor profesjonell server...

-Stigma

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...