Gå til innhold

Bakplate på ASUS A8N-SLI Premium sitter fast

CAT-scan

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å montere sammen noen deler nå, og fant ut at jeg har et lite problem. Bakplata (avstivningsplata bak CPU) sitter fast. Siden jeg har en Zalman-kjøler, og trenger å bruke en customplate hadde det vært kjekt å få den av.

Skal det være mulig å få av denne med vanlig håndkraft? Jeg har prøvd å ta i ganske hardt, men er litt redd for å ødelegge noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Fikk den av uten, så problemet er egentlig løst :)

5865575[/snapback]

Hvordan fikk du den av da? Hadde sikkert vert greit med en forklaring i tilfelle andre stlter på samme problem.

Lenke til kommentar

Vi får ikke den av! (A8N32-SLI deluxe)

Vi har provd med haarfoner og rikle på bakplata med tang og det som er

men den rikker seg knapt (bittelitt i det ene hjørnet)

noen som har noen andre ideer?...

EDIT:

naa har vi ogsaa provd aa sage den av med sytraad! funker ikke det heller=/ Det kan gå, men er det forsvarlig? Ligger det loddenupper under vi kan ødelegge?

Det virker som det er most seigmann under plata som funker som lim! Kjennes seigt med sytråden.

Hva i all verden skal vi gjøre? Ble det for varmt da vi varma opp med hårføner første gangen så lakken eller hva det er smelta litt? (*tvile*)

Hjelp.... :cry:

Endret av Cohutlan
Lenke til kommentar

Måten jeg gjorde det på var ikke veldig avansert. Limet som blir brukt slipper gradvis taket om man "drar" plata vekk fra hovedkortet, og prøver og holde et jevnt "press". Lirk litt noen ganger, prøv å skifte grep, dra på ulike steder på plata. Det går etter hvert, men det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...