CAT-scan Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg prøver å montere sammen noen deler nå, og fant ut at jeg har et lite problem. Bakplata (avstivningsplata bak CPU) sitter fast. Siden jeg har en Zalman-kjøler, og trenger å bruke en customplate hadde det vært kjekt å få den av. Skal det være mulig å få av denne med vanlig håndkraft? Jeg har prøvd å ta i ganske hardt, men er litt redd for å ødelegge noe. Lenke til kommentar
erre Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Den sitter godt ja, men den skal være mulig å få av. Jeg fikk av plata på asus a8n32 deluxe. Den satt ufattelig godt. Men etter litt lirking så ga den seg. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Så etter jeg har fjernet skruene så er det bare lakken den sitter i altså? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Varm opp med en hårtørrer og se om det går. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Fikk den av uten, så problemet er egentlig løst Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Fikk den av uten, så problemet er egentlig løst 5865575[/snapback] Hvordan fikk du den av da? Hadde sikkert vert greit med en forklaring i tilfelle andre stlter på samme problem. Lenke til kommentar
Cohutla Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Vi får ikke den av! (A8N32-SLI deluxe) Vi har provd med haarfoner og rikle på bakplata med tang og det som er men den rikker seg knapt (bittelitt i det ene hjørnet) noen som har noen andre ideer?... EDIT: naa har vi ogsaa provd aa sage den av med sytraad! funker ikke det heller=/ Det kan gå, men er det forsvarlig? Ligger det loddenupper under vi kan ødelegge? Det virker som det er most seigmann under plata som funker som lim! Kjennes seigt med sytråden. Hva i all verden skal vi gjøre? Ble det for varmt da vi varma opp med hårføner første gangen så lakken eller hva det er smelta litt? (*tvile*) Hjelp.... Endret 6. april 2006 av Cohutlan Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Måten jeg gjorde det på var ikke veldig avansert. Limet som blir brukt slipper gradvis taket om man "drar" plata vekk fra hovedkortet, og prøver og holde et jevnt "press". Lirk litt noen ganger, prøv å skifte grep, dra på ulike steder på plata. Det går etter hvert, men det kan ta litt tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå