Tullen007 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hei, jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg? Jeg har hentet ut informasjon fra mysql. Noe av informasjone kommer ut i tabell i form av en loop. Nå ønsker jeg å kunne føre musen over navnene som er på listen. Da skal det kommer det ytterligere informasjon om denne personen kanskje jeg også vil ha et bilde av personen. denne informasjonen er også hentet ut av mysql. Noen som kan hjelpe meg her? <?php require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."config/db_conn.php"); $db = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_password) or die ("Kunne ikke koble til MySQL"); mysql_select_db($db_name, $db) or die ("Kunne ikke velge databasen"); if ($i % 2) { $bg_farge = "#f4f4f4"; } else { $bg_farge = "#a4a4a4"; } ?> <html> <head> <title>Liste over navn</title> <STYLE> .popup { COLOR: #9F141A; CURSOR: help; TEXT-DECORATION: none } </STYLE> </head> <body> <table border="0" width="25%" cellspacing="1" cellpading="2"> <tr align="center"> <td width="50%" bgcolor="'.$bg_farge.'">navn</td> <td width="50%" bgcolor="'.$bg_farge.'">hobby</td> </tr> <?php $sql = mysql_query("select * from navn order by navn"); for($i = 0; $i < mysql_num_rows($sql); $i++) { $Navn = mysql_result($sql, $i, "navn"); $adresse = mysql_result($sql, $i, "adresse"); $postnr = mysql_result($sql, $i, "postnr"); $post = mysql_result($sql, $i, "possted"); $tlf = mysql_result($sql, $i, "telefon"); $bilde = mysql_result($sql, $i, "bilde"); $jobb = mysql_result($sql, $i, "jobb"); $hobby = mysql_result($sql, $i, "hobby"); Print' <tr> <td width="50%" bgcolor="'.$bg_farge.'"> <SPAN title="'.$adresse.$postnr.$post.$tlf.$jobb.$bilde.'" class="popup">'.$Navn.'</SPAN> </td> <td width="50%" bgcolor="'.$bg_farge.'"> '.$hobby.' </td>'; } ?> </tr> </table> </body> </html> Tusen takk på forhånd. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Kan jo lage egne vinduer med css også da:) Let litt rundt på CssPlay, finner mye du kan bruke der. Eks, er disse to: Foto-galleri LightBox Det er ikke noe ferdig kode til deg, men det viser hvordan man kan gjøre det:) Endret 4. april 2006 av luser32 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå