B0hemen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Er fotograf på en konsertscene og sitter på bilder av ca 220 band som jeg nå skal ha ut på nett. Trenger altså et program som lager et galleri med maaange album i html/php (ikke flash). Ser for meg bandnavn/dato, thumbs for det albumet man har valgt og selvsagt et stort bilde. tingen er jo at jeg ønsker et program som kan gjøre dette automatisk slik at jeg sipper å gjøre den samme prosessen 220 ganger + jobben med å sette sammen albumene i et felles galleri etterpå. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har ikke særlig erfaring med det, men photoshop har en slik funksjon. Vet ikke om den gjør det du er ute etter, men den kan lage gallerier med thumbnails og alt sammen automatisk. Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Er kjent med photoshop vg problemet der er at det bare kan lage 1 album om gangen. Dvs jeg må lage 220 album og så selv lage siden med linker til alle disse. Er ute etter akkurat det photoshop gjør og har støtte for flere album. Lenke til kommentar
Svoosj Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hva med Coppermine? http://coppermine-gallery.net/index.php Kan virke som om du må navngi de 220 albumene, men det må du jo uansett før eller siden. Upload via XP lar deg gjøre dette enkelt, og du kan velge forskjellige str. på bildene om ønskelig. Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Ser intressant ut. Skal prøve! Takk Lenke til kommentar
kak Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg for min del har god erfaring med Gallery. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Hva mener folket om JAlbum da? Der trenger en kun en server som støtter html. (som jo alle gjør) Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Testet JAlbum nå og det ser ut som det er nøyaktig det jeg lette etter! Genialt! Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Er fotograf på en konsertscene og sitter på bilder av ca 220 band som jeg nå skal ha ut på nett. Trenger altså et program som lager et galleri med maaange album i html/php (ikke flash). Ser for meg bandnavn/dato, thumbs for det albumet man har valgt og selvsagt et stort bilde. tingen er jo at jeg ønsker et program som kan gjøre dette automatisk slik at jeg sipper å gjøre den samme prosessen 220 ganger + jobben med å sette sammen albumene i et felles galleri etterpå. 5863829[/snapback] Jeg har brukt Photofolio: http://billwadman.com/photofolio/ Håkon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå