Gå til innhold

Smådyr vannkjøling ?


Dr.X

Anbefalte innlegg

Hei alle norges nerder !

 

Jeg har undersøkt litt rundt på netconnection, 3dfx og microplex og satt sammen denne vannkjølingen:

 

3dfxcool:

Vanntank for Eheim stor NOK 495.00

Eheim 1048 NOK 569.00

Magnum NB NOK 435.00

Netconnection:

Danger Den Geforce 4 NOK 495.00

3m Silikon slange NOK 240.00

Slangeklemmer 10stk NOK 150.00

Maze 3 CPU blokk NOK 495.00

WaterGlow Ultraglow Rød NOK 95.00

Microplex:

8 vifteskruer NOK 18.00

2 Papst vifte, 114m³/time NOK 376.00

Innovatek radiator, "Dual" NOK 795.00

Redline Oil Water Wetter NOK 50.00

 

 

Jeg personlig syns at dette blir LITT dyrt.. Dette blir til sammen rundt 5000Kr, med porto og alt.. har dere forslag for å få dette litt billigere, uten at kjøleytelsen går ned ?

 

_________________

.:MSI K7T266 Pro2 RU

.:AMD XP 1900+ + Alpha PAL8045

.:Gainward TI 4600 Golden Retail

.:768 Mb TwinMos DDR RAM PC2100

.:40xPlextor + NEC DV 5800A DVD

.:2x WD 80GB Spesial Editon - Raid 0

.:Chieftech DX01 Blå + Casemod !!

.:704/

 

[ Denne Melding var redigert av: Dr.X på 2002-09-27 19:06 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme pumpe og tank som deg ellers

Magnum 478 + magnum gpu +magnum nb

black ice extrem radiator m 1 stk papst 120 mm

silikonslanger klemmer oil wetter +++

på vifta har jeg en motstand så den kjører med veldig lavt turtall (lydløs) temp ca 32 grader på cpu

når jeg klokker opp til 3,3 er temp 40 -42 grader

pris ca 4000.-

Lenke til kommentar

hvorfor ikke kjøp settet på 3dfxcool da 1150 ,vanntanker er dyrt på 3dfxcool men denne fra netconection ser grei ut Vanntank i plexiglass 325 kr eller så har du sånn liten eheim vanntank på microplex til 288 og der har du bra radiatorer for rundt 500,giant radiatorer på 3dfxcool er ikke så bra.

alt i alt hvis du velger tanken fra microplex og denne raditoren maxxxpert mono kommer totalen på

rundt 1950 + frakt billigere vannkjøling får du ikke med mindre du mekker en sjøl selvsagt kan du også kjøp bil radiator hos høgern til 50-100 spenn og mekke en vanntank sjøl eller kjøpe sånn tank man putter spageti i på butikken og mekke hull på toppen for slangene er en billig løsning.

da kommer vel alt på rundt 1300 spenn+frakt det er billig og hvis du tror vannkjølingen på 3dfxcool er ræva sjekk overklokking.no den slår swiftech er mints like god som andre sett.det var da men den andre kjøeribba men magnun er bedre,skal du ha et av det beste settet som fins så er dette det: innovaCOOL rev3.0 fåaes hos oik får 2600,fått strålende krittiker overalt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-27 21:56, skrev Snekker`n:

det settet du snakker om er jo bare en vannblokk + pumpe og en bit slange reten må jo kjøpes utenom, så vidt jeg forstod trengte han det anntall komponenter han hadde lista opp men var intresert om de kunne fås rimeligere/tilsvarende rimeligere


 

les på 3dfxcool da: Komplett Vannkjølingssett for AMD, 10mm, Eheim 1048, 220V/10W, 200-800 1/h), Magnum 390 vannblokk, XP Cu Shim, 10/12, 6mm pvc-slange 4m + 2 stk. slangeklemmer (radiator medfølger ikke).

 

4m slange burde holde det,og hvis du tenker på gpu kjøling så tror jeg de fleste vannkjøling sett ikke inkluderer det

Lenke til kommentar

det er jo det jeg sier jo, du må kjøpe kjølern til gpu+radiator +klemmer+oil wetter +vifte osv for å få et komplett sett,jeg kaller det ikke komplett det som stå beskrevet på siden deres et komplett sett er det med absolutt alt du trenger,når det gjelder Vapochill må du jo ha vannkjølingen i tillegg for å kjøle ned gpu og nb ellers er det jo liten vits med en cpu som går som det suser vist ikke resten henger med da blir det jo en annen sum ca 5000.-+3000.-.

En annen ting å vurdere i den sammenheng er jo att du er låst til et kabinett og hva vist du får feil på en av delene i Vapochill da må du jo sende inn alt til rep ca 250.- kr i frakt hver vei + at du er uten maskin i noen uker.Jeg fraråder ingen å kjøpe den men dette er ting man bør tenke på før man gjør det du får tross alt et bra vannkjølingssett+kabinett for mellom 3500.- til 5000.- mot 5000.-+vannkjøling til gpu og nb som vil bli nesten like dyr som til det foregående(du sprer cpu blokka)

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-09-28 00:26 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-09-28 00:29 ]

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg er ikke sikker hva jeg skal gjøre !? Jeg har helt klart lyst til å bruke silikonslanger eller disse aller beste fra DangerDen. Fordi PVC er for stive tror jeg. har ikke lyst på et slikt "komplett sett" fordi de komponentene er så dårlige. Skal jeg ha en kjøler, så må det bli DangerDen eller Magnum ! helt klart! Det skal jo også se pent ut da.. Så jeg vet ikke hva jeg kunne spart penger på ..!? Hvilke komponenter er det dere har da? Noen med erfaringer til komponentene jeg satt sammen?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 14:03, skrev inz@ne:

Send en mail til nc og spør om rabatt


 

Hmm.. kunne jo prøvd men jeg tror at man bare kan få rabbat fra en "handelsverdi" til rundt.. ja... 200.000 kr eller noe !? Hmm.. Trenger man en dual radiator eller er det nok med Mono? Skal ha meg Tygan slanger jeg også tenker jeg ja!

 

Dr.X

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...