Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
går det ann å gjøre med en amd 3200+ fri multiplier med blyant, slå av ihs eller hva det heter

5874471[/snapback]

 

Nei, det går ikke an.

IHS = den firkanta "blokka" som dekker kjernen som gjør at folk som ikke helt har peiling slipper å knuse kjernen sin.

 

*edit: leif!*

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Funger ikke på Barton-prosessorene.

5874513[/snapback]

 

 

Joda, det funker :)

 

Men det holder ikke å tegne på noen få streker. Man må spisse blyanten skikkelig, sette spissen ned i laserkuttet og vri litt. På den måten legger du igjen nok bly til at det blir kontakt.

 

Nå var riktignok barton ulåst fra fabrikk, men trikset kom til nytte når man skulle reversere L12 modden.

 

Har gjort dette med 3-4 bartons.

 

 

Trådstarter: Det orginale blyanttrikset er -som nevnt- å åpne Multi på Durons/Tbirds ved hjelp fra blyet i en blyant. Kortslutte alle L1 broene, og vips har man alle multi tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Nå var riktignok barton ulåst fra fabrikk, men trikset kom til nytte når man skulle reversere L12 modden.

Trådstarter: Det orginale blyanttrikset er -som nevnt- å åpne Multi på Durons/Tbirds ved hjelp fra blyet i en blyant. Kortslutte alle L1 broene, og vips har man alle multi tilgjengelig.

5876310[/snapback]

Var ikke L12-mod til å få hovedkortet til å tro at standard FSB var 166MHz (XP-M) eller 200MHz (2500+ etc)?

 

Jeg mener nå å huske at alle Barton var 'superlåst' fra uke 39 2003 eller noe i den duren og kun var åpen før det, lenge siden.

 

Men å åpne den så man får tilgang til alle multipliers med blyant har jeg aldri hørt om, sikker på at du ikke tenker på Thoroughbred? Finnes jo måter å få tilgang til en og en multiplier, men da må du gjøre moden på nytt for å få tilgang til en ny. (En god stund siden jeg har drevet på med dette nå, så kan godt hende jeg tar feil). :)

Lenke til kommentar

Hvis man skulle kunne sette en syltynn blyspiss ned i barton laserkuttede beskyttelse for å åpne den, vil ikke det samme være mulig for å åpne alle pipelines på 7800 GT korta?

 

Btw, takk for alle svar dere hyggelige folk :)

 

Mvh. Rise

Endret av chariot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...