Gå til innhold

Trådløst nettverkskort til Suse Linux 10

Anbefalte innlegg

Vurderer å anskaffe Novell Suse Linux 10 til ungene sine PCer. Men er avhengig av at det finnes et eller annet trådløst nettverkskort som støttes av dette.

Finnes dette i det hele tatt?

:hmm:

Et alternativ kan være å opprette en trådløs tilkobling ved å benytte et vanlig nettverkskort som gjenkjennes av Linux og koble dette mot et trådløst aksesspunkt, men et trådløst kort hadde vært å foretrekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva slags kort er det snakk om? pcmcia, mini-pci eller pci?

Det er mangen kort som er støtta i gnu/linux, enten ved native drivere, eller via ndiswrapper.Det er mye info angåande gnu/linux og wifi, som berre er eit raskt søk unna på google.

5863780[/snapback]

Det er et PCI-kort som er ønskelig. Hadde jeg bare visst hva jeg skulle søke etter hadde jeg gjort det...

Flott å høre at det finnes noe som støttes av Linux! Håper på konkrete forslag!

:innocent:

Lenke til kommentar

I tilfelle noen er interessert kan jeg nå redgjøre for min erfaring med innstallasjon av Novell Suse Linux 10.

Overhodet ingen problemer i det hele tatt. Enkleste innstallasjon jeg noensinne har gjennomført. Svært enkelt og rett frem grensesnitt. Formatering og partisjonering var en drøm og adskillig enklere enn på Windows XP.

Hardwaregjenkjenning var helt uproblematisk og oppsett av trådløst nettverkskort var å angi type, SSID og krypteringsnøkkel.

Ungene er storfornøyde med programvareutvalget.

Dette var svært bra!

PS;

har tidliger benyttet på Debian, Mandrake og Ubuntu. Men dette tar kaka!

Anbefales! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...