Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser i spill.

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpt ny maskin (se signatur) og den fungerer perfekt bortsett fra at den fryser i alle spill.

I spill som Counter-Strike 1.6 kan spillet henge og skjermbildet fryse i 10-20 sekunder før alt kommer tilbake til normalt. Dette gjentaes med mellomrom på alt fra 5 sekunder til 10 minutter.

I Battlefield 2 skjer det samme noen ganger men her hender det at maskinen bare fryser og blir der til den skrues av og maskinen har rebootet selv en gang.

Flere ganger da dette har skjedd har jeg mistet connection til serveren, pingen går opp og det hakker. Alt tilsier da at det skulle være et problem med internetten, men når jeg spilte BF2 i dag fikk jeg mengder med artifacts og rare farger på ting.

Ting som er prøvd/tenkt på:

GPU-temp: 42 grader idle, 48 grader load.

Testet 3 forskjellige relativt nye Nvidia drivere. (81.xx til 85.xx)

Det samme skjer i singleplayer (!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Kjøpt ny maskin (se signatur) og den fungerer perfekt bortsett fra at den fryser i alle spill.

I spill som Counter-Strike 1.6 kan spillet henge og skjermbildet fryse i 10-20 sekunder før alt kommer tilbake til normalt. Dette gjentaes med mellomrom på alt fra 5 sekunder til 10 minutter.

I Battlefield 2 skjer det samme noen ganger men her hender det at maskinen bare fryser og blir der til den skrues av og maskinen har rebootet selv en gang.

Flere ganger da dette har skjedd har jeg mistet connection til serveren, pingen går opp og det hakker. Alt tilsier da at det skulle være et problem med internetten, men når jeg spilte BF2 i dag fikk jeg mengder med artifacts og rare farger på ting.

Ting som er prøvd/tenkt på:

GPU-temp: 42 grader idle, 48 grader load.

Testet 3 forskjellige relativt nye Nvidia drivere. (81.xx til 85.xx)

Det samme skjer i singleplayer (!)

5863470[/snapback]

Jeg hadde et lignende problem, bare med geforce kort..

Prøv å bytt plass på skjermkortet til den andre porten pci-x controlleren.

Det løste alt for meg .. gikk gal av å prøve å feilsøke det problemet og var mer eller mindre klar til å sende hovedkortet tilbake ..

Det var også nevnt at USB kunne skape problemer på noen nforce 4 hovedkort, da var eneste løsningen å enten stoppe de eller skaffe en ny usb controller.

**FJERNET SPAM! Mvh oysfaerg**

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...