Snask Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 hvis du har scsi så virker det som den rescanner scsibussen og plasserer cdrommene på riktig ID engang til. skjer hvertfall hos meg, ikke at jeg bryr meg så veldig om det. Lenke til kommentar
prz Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 har ikke scsi : Lenke til kommentar
Laka Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Quote: Den 2002-09-28 00:20, skrev ProoZ: Quote: Den 2002-09-27 21:32, skrev LasseAndreK: Ta ut et og et kort og skjekk, men du kan ikke bare fjerne det fysisk. Du må slette all info som XP har om kortet. Hva mener du med det? hvor sletter jeg i så fall "all info" ?? Hvis du f.eks. har lagt inn tillegsdrivere til div. ting o.l Du må også gå i enhetsbehandlig å fjerne kortet. Lenke til kommentar
prz Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Nå har jeg funnet ut årsaken til at XP booter så treigt hos meg... så fort jeg la inn Detonator 40.71 driverne, startet XP startupen å gå treigt, men før jeg la inn de, gikk den blå greia forbi en og en halv gang.. nå: 12-13 ganger Altså: jeg har funnet ut årsaken til problemet men ikke hvordan jeg skal fikse det. noen som kan hjelpe meg ? :smile: Lenke til kommentar
prz Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 hm... kunne godt tenkt meg å få et svar ASAP nå! :smile: jeg trenger virkelig svar.. hehe Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 1. Last ned den forrige driveren som du vet ikke bruker så inn i helsike lang tid å boote. 2. Fjern den driveren du har nå (40.71, var det ikke det du nevnte..) ved å bruke legg til/fjern programmer i kontrollpanel. 3. Start opp PC på nytt og la den bruke noe standard windows-drivere (kommer som regel opp automatisk) 4. Start på nytt og legg inn den driveren du lastet ned i punkt 1. Reboot Lenke til kommentar
prz Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 vel...hehe..jeg vet ikke akkurat om noen driver som ikke bruker "så inni helsikes lang tid" :razz: skal prøve med den som fulgte med kortet Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Ja, gjør det! Så gir du gjerne beskjed om hvordan det gikk :smile: -har nemlig så inni helsike lang boot-up jeg og :sad: -tar 10++ ganger på den load-stripa her og :sad: og jeg bruker detonator 40.41 Lenke til kommentar
prz Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 akai ..sure will do gir deg i svar i løpet av en halvtime fra nå =) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Når jeg la inn XP første gangen, tok det ett par sekunder å starte maskinen selv om jeg hadde masse hardware. Men ettersom mer drivere og programvare ble lagt inn ble oppstarten tregere. Altså, jo mer du har av programvare og drivere til hardware og annet du har, jo tregere går oppstarten. PC'n på jobben har kun det mest nødvendige av hardware og programvare og starter opp på 5-6 sekunder fra XP bootskjermen kommer opp. Min PC med masse programmer og hardware, inkl. redigeringskort og avansert redigeringsprogram bruker nærmere 20 sekunder nå selv om den var råkjapp i begynnelsen før redigering og masse annet software ble installert. EDIT : Det er helt naturlig... ingenting å bekymre seg over annet enn at man mister 20 sekunder mer av dagen enn før. [ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-09-29 13:37 ] Lenke til kommentar
ripset Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Du kan jo prøve denne linken, og se om du finner noe av interesse her. http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm Lenke til kommentar
prz Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 13:16, skrev Lone*Desert-Fish:Ja, gjør det!Så gir du gjerne beskjed om hvordan det gikk :smile:-har nemlig så inni helsike lang boot-up jeg og :sad:-tar 10++ ganger på den load-stripa her og :sad:og jeg bruker detonator 40.41 Ja...nå har jeg lagt inn de driverne som fulgte med kortet (27.50) og da gikk den blå greia forbi hele 23(!) ganger! hm..tror ikke jeg blir kvitt dette problemet så lett....enda vaffal Lenke til kommentar
prz Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Quote: Den 2002-09-29 13:41, skrev ripset:Du kan jo prøve denne linken, og se om du finner noe av interesse her.http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm skjønte ikke så mye av hva som stod der Lenke til kommentar
en mann Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 http://www.inklineglobal.com/products/pcb/ Lenke til kommentar
prz Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 vel... jeg gidder vaffal ikke betale penger for å få pcen min til å boote fortere Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: ProoZ skrev (2002-09-29 18:38):vel... jeg gidder vaffal ikke betale penger for å få pcen min til å boote fortere Har prøvd andre programmer som hevder at oppstarten går fortere, Ingen har imponert meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå