prz Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg har en AMD Athlon XP 2000+, 512 DDR, hovedkort: Asus A7V333 og kjører os på en ata 66 13gb :razz: Når jeg starter opp XP er loadinga så sinnsykt treig...den blå loade greia går forbi 13 ganger eller noe(!) hos en kamerat som har XP 1600 går den bare forbi 2 ganger, og hos en annen kamerat som har xp 2200, rekker han ikke se loadinga før han er inne i windows :smile: Har prøvd og formatere flere ganger, men det hjelper ikke en damn shit! også prøvd SP1, men det hjalp heller ikke. Noen som vet hvorfor jeg har så treig pc ? : Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Har du nettverkskort? Benytter du DHCP? Hvis ikke kan du gå inn i innstillingene og sette fast IP. Prøv det først... Lenke til kommentar
prz Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 ja, har nettverkskort, benytter ikke dhcp. skal teste å sette fast ip..nuh! Lenke til kommentar
prz Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 jeg testa det å sette fast IP...og vel...det hjalp ikke en dritt! ..noen flere forlslag ? :smile: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 borre er inne på det, det er maskinvare relatert. Har det samme problemet. Første gangen jeg starta XP gikk den inn med en gang, nå tar det, som du sier, sinnsykt lang tid! Det gjorde det ikke før, men etter jeg satt i tilleggskort (lydkort)har det begynt å ta veldig lang tid. Har prøvd å bytte lydkort (med et dårlig 8-bits), da kommer jeg rett inn. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Her er mine erfaringer med WinXP som booter seint..; 1. Hvis man har nettverkskort++, så kan det av og til løses ved å angi en fast ip (f.eks. 192.168.0.1) og nettverksmaske (255.255.255.0) 2. Hadde en venn som hadde koblet harddisken på raid-sloten på hovedkortet. Da gikk den boot-stripa i 5 min før WinXP kom opp. Løste seg ved å putte HD-en i IDE-sloten. (han hadde da levd med dette i et helt år..) 3. Ikke ha ei CD-plate i DVD-spilleren e.l. Det sinker boot-tiden. Vet ikke om noe av dette hjelper (tviler vel egentlig), men det er alt jeg vet om WinXP og boot-tid. Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=54922&forum=26 Lenke til kommentar
prz Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Det jeg har inne nå er Lydkort, Skjermkort, Nettverkskort og ISDN kort. burde jeg prøve å bare ta ut lydkortet da eller ? Lenke til kommentar
prz Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 hmm... jeg prøvde det ueland85 foreslo. og det funka ikke i det hele tatt...hehe Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 prøv og fjern isdn og nettverkskortet går det fortere da kan du prøve og sette kortene inn igjen i andre spor. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Ta ut et og et kort og skjekk, men du kan ikke bare fjerne det fysisk. Du må slette all info som XP har om kortet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Den 2002-09-27 20:48, skrev ProoZ: Det jeg har inne nå er Lydkort, Skjermkort, Nettverkskort og ISDN kort. burde jeg prøve å bare ta ut lydkortet da eller ? Har du telenor adsl, Om du har kan du prøve det som havegg sa. :razz: [ endret av Kjetil Lura den 2002-09-28 02:59 ] Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg restarta maskinen min to-tre ganger for testing, og da gikk oppstarten under innlogging på 3 sec, som før låg på ca 15-20. Men du kan jo sjekke msconfig å se hvor mye dritt som starter opp :smile: Lenke til kommentar
prz Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 21:32, skrev LasseAndreK:Ta ut et og et kort og skjekk, men du kan ikke bare fjerne det fysisk. Du må slette all info som XP har om kortet. Hva mener du med det? hvor sletter jeg i så fall "all info" ?? Lenke til kommentar
prz Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 også en ting til det å slå av "wait for network"-greia.... jeg så litt på "Explain" der her er noe av det som stod: "Determines whether Windows XP waits for the network during computer startup and user logon. By default, Windows XP does not wait for the network to be fully initialized at startup and logon. ..." hvorfor skulle det da hjelpe å skru dette AV ?? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 tror nok ikke det er så mye å gjøre med det :sad: Lenke til kommentar
christt Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Prøv å kjør BootVis eller hva det heter. Det er et MS tool for å optimalisere bootingen. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Eller kanskje Diskeeper (http://www.executive.com) kan gjøra ting for deg? For min del har blei ting rundt 20% raskere etter Boot-Time Defragmentation... Lenke til kommentar
boff Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Hadde samme prob. Gikk inn på ide-controllers og disablet ide-channels som evt ikke var i bruk. Det gjorde susen. Lenke til kommentar
prz Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Hadde du ikke fyllt opp alle ide-slotene dine da ?.. for det har jeg .. jeg har brenner, cdrom og 2 hardisker.. og jeg har skrudd av RAID hvis det var det du mente da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå