Simma89 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Hei skal ha nytt headset til min ipod. Det må ikke være headset kan også være plugger. Hvis det skal være plugger vi jeg ha noen som er av denne typen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308148 og det skal ikke være sånn at man har den ene pluggen over nakken og så inn i øret. Har egentlig mest lyst på headset. Har seff. sett på Koss Porta Pro. Men er så mange som har det, så synes det er litt teit å kjøpe noe alle har. Men jeg liker veldig godt det headsettet så det jeg kjøper må ligne på det. Noen som har no forlsag til gode ørepropper eller headset? helst mellom 200-400. Endret 3. april 2006 av Simma89 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Fatter ikke at det spiller noen rolle om andre har det eller ikke? Jeg liker mine Porta Pro godt. Den åpne konstruksjonen gjør at de ikke er så godt egnet i støyende omgivelser, og på tog o.l kan det være litt plagsomt for sidemannen at endel lyd slipper ut. Når jeg er ute og går er de ideelle med god lyd uten at jeg er helt isolert fra omverdenen. På fly/tog o.l. foretrekker jeg plugger. Jeg synes det kan være en fordel å ha både headset og plugger og bruke det som passer best til aktuell bruk. Jeg har PortaPro og et sett Koss The Plug. Sistnevnte er jeg ikke særlig fornøyd med, så jeg kommer til å kjøpe noen andre plugger etterhvert. Endret 3. april 2006 av Mythos Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Enig med Mythos her, at det er eit populært sett bør ikkje ha noko innvirkning på ditt valg, tvert imot, det tyder jo på at PortaPro er eit bra sett. Når det er sagt så er ikkje PP det som det ein gang var, lyden er ikkje like god som fleire av konkurrentane, men eg er ikkje så voldsomt kresen og PortaPro er ganske hendig, når du pakkar det saman. Å ha eit headsett og eit par pluggar er eg også fan av, dei har kvar sine bruksområder. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg kan derimot godt forstå at du lar dette med at "alle" har det påvirke ditt valg. Jeg skiftet selv fra portapro for noen måneder siden grunnet akkurat dette. For 3 år siden ble jeg stemplet som harry fordi jeg brukte kossene, nå har samme folka det selv. Tydelig det har gått opp for fler at det faktisk er fint å høre hele lydbildet i stedet for bare vokalen og skurring som minner om gitarriff... Uansett, over til saken, jeg sitter mangfoldige timer i ett klasserom hver eneste dag og irriterte meg stadig over det voksende antall PortaProer som dukket opp. Først og fremst bråker de, man blir gal av å sitte ved siden av ett par slike. Og på bussen får man mange ukoselige blikk. De har heller ikke spessielt god lyd. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe ett par lukkede headset. Og valget falt på AKG K26p. Vanvittig god lyd i dem, anbefaler på det sterkeste. De er å få kjøpt hos Hificenteret for omkring 400 kroner. Du slipper lyd utenifra, og utenifra slipper lyd fra deg. Det skal også nevnes at iPoden driver AKGene bra, jeg har ikke GoPodet poden nå, noe jeg måtte med Koss PortaPro. Dvs. jeg har bedret batterikapasiteten med omkring en time(!) Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg kan derimot godt forstå at du lar dette med at "alle" har det påvirke ditt valg. Jeg skiftet selv fra portapro for noen måneder siden grunnet akkurat dette. For 3 år siden ble jeg stemplet som harry fordi jeg brukte kossene, nå har samme folka det selv. Tydelig det har gått opp for fler at det faktisk er fint å høre hele lydbildet i stedet for bare vokalen og skurring som minner om gitarriff... Uansett, over til saken, jeg sitter mangfoldige timer i ett klasserom hver eneste dag og irriterte meg stadig over det voksende antall PortaProer som dukket opp. Først og fremst bråker de, man blir gal av å sitte ved siden av ett par slike. Og på bussen får man mange ukoselige blikk. De har heller ikke spessielt god lyd. Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe ett par lukkede headset. Og valget falt på AKG K26p. Vanvittig god lyd i dem, anbefaler på det sterkeste. De er å få kjøpt hos Hificenteret for omkring 400 kroner. Du slipper lyd utenifra, og utenifra slipper lyd fra deg. Det skal også nevnes at iPoden driver AKGene bra, jeg har ikke GoPodet poden nå, noe jeg måtte med Koss PortaPro. Dvs. jeg har bedret batterikapasiteten med omkring en time(!) 5863957[/snapback] Hva du mener med GoPodet? Det headsette dassen nevner er meget godt, har ikke et selv, men har prøvd det Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Med GoPod, fjerner man en EU-sperre for hvor mange dB spilleren kan mate hodetelefonene. More or less. Endret 4. april 2006 av Lord^ Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 GoPod er som Lord^ sier ett lite program som befrir de kreftene iPoden egentlig sitter på. Veldig greit om du skal drive ett par tunge headset. Men som jeg sa er ikke dette nødvendig for AKG k26p noe som selvsagt er bra! Batteriet holder lengre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå