Bornslip Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Jeg holder på å lage litt forskjellige sider til både privatpersoner og bedrifter som freelancer, ingenting stort, bare noen praktiske og informative sider med 99% html koding, hvor den største jobben består i å lage layout og andre grafiske ting i photoshop/3Dstudiomax. Det jeg nå lurer på, hva kan jeg egentlig ta for å lage noe sånt? Selve kodinga i seg selv er jo ganske simpel, pure html og ikke noe fancy php, actionscripts osv... Den største jobben består som sagt i å lage det grafiske, for så å gjøre det om til en webside. Noen forslag til hva jeg kan ta for en sånn jobb? Endret 3. april 2006 av Bornslip Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hvor gammel er du? Har du utdannelse? Kjøper du hardware og software som du bruker til dette? Skal du leve av dette eller er det noe du gjør på si? Det er noen faktorer som er greit å vite. Men for meg og andre profesjonelle starter prisene på rundt 450 kr timen og helt opp til 1000 kr. For amatører og andre som driver på fritiden tror jeg 2 - 300 kr timen er greit, eller fast priser. 1000 kr for 3 sider, 2000 for 5 sider..osv. AKIRA Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 For å komme med noen svar til deg AKIRA Hvor gammel er du? 22 Har du utdannelse? Nei Kjøper du hardware og software som du bruker til dette? Både ja og nei... Skal du leve av dette eller er det noe du gjør på si? Driver med det på hobbybasis For å se en av websidene jeg har laget, se på Kinkyspinner.com Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Har ikke forslag til hvor mye du kan ta, men utifra det jeg ser på kinkyspinner.com, virker det som om du hvertfall har en viss peiling på hva du driver med. Et stykke fint utført arbeid. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Grafikk kan du, men ikkje HTML. Gi meg én god grunn hvorfor all den javascripten er der? Jeg sier ikke at der ikke er bra; det ser fint ut, men du bør satse på å lage semantisk HTML, men innhold og struktir separert. CSS brukes til struktur/layout, og HTML til innhold. Det er både enklere, raskere og mer kompakt og du kan ta bedre betalt. Det er alt for mange som bruker programmer som frontpage og selger standardmaler med små modifikasjoner i grafikken for flere tusen kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå