Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Død temperaturmåler Audi 80


Buxa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg min første bil, en måneds tid før jeg får lappen. Det er en Audi 80, 92 modell.

Bilen har temperaturmåler som virker kun når den vil. Kan det være følerne som er gått? Tror dette er en sykdom på disse bilene for de 4 andre 80'ne (fra 1988-1992) som jeg har testet har hatt samme problem. Det hadde også en og annen A4 pappa testet da han kjøpte sin bil, men jeg vet ikke hva det skyldes. Noen som har hatt samme problem?

 

Har noen peiling på hva annet det kan skyldes? Det bør vel ikke være så vanskelig å gjøre hva nå enn det er selv?

 

Jeg trenger dessuten også nytt kupélys til den ettersom bryteren var brekt. Ingen skraphandlere rundt her har det fra 92 modellen. Er det samme lys som sitter i 1987-1991 modeller? Evt. 92-siste modell A80?

 

Mvh.

Jens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående temp. måleren: Enten er det giveren som er gåen, ev. dårlig kontakt i skoen på giveren, eller så er det instrumentet i seg selv som er gåent. En defekt giver kan påvises ved å koble fra ledningen og sette den på jord med tenninga på. Går nåla på måleren opp, er giveren defekt.

Lenke til kommentar
Angående temp. måleren: Enten er det giveren som er gåen, ev. dårlig kontakt i skoen på giveren, eller så er det instrumentet i seg selv som er gåent. En defekt giver kan påvises ved å koble fra ledningen og sette den på jord med tenninga på. Går nåla på måleren opp, er giveren defekt.

5863316[/snapback]

 

Jepp. Får ikke bilen hjem før i kveld. Skal ta en kikk da!

Lenke til kommentar

Har samme problem på min Audi 80, 94 mod. Temperaturmåleren er ikke død, men den begynte med å virke bare sånn halvveis for et par år siden, og besinmåleren begynte også å bli upålitelig for ca. et år siden. Men begge ser ut til å virke når det er viktig, dvs. når temperaturen kryper over 90 grader og bensintanken er på rødt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...