TempO Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hei. har et spørsmål jeg gjerne vil ha svar på hvis noen har peiling, jeg veitt det er mange som har peiling på regelverk å slikt her på forumet, så jeg håper virkelig på hjelp:) jeg kjøpte meg en 3410 for 3-4 måneder siden, telefonen fungerte fint og var førnøyd, til jeg plutselig en dag skulle ringe.Telefonen var DØD og det sto "contact service" i displayet. jaja tenkte jeg, (uten å forstå hva som var skjedd) er jo ikke uvanlig å sende en telefon til reparasjon så mye feil som det er med de. Jeg dro til butikken leverte den, og han skulle sende den inn til reparasjon for slik kunne det jo ikke være siden den var såpppass ny, sa han. Henta den nå istad, da fikk jeg beskjed om at den var fuktskada og at det ikke var lønnsomt å reparere, (er klar over at det er vanskelig å få noe igjen på garantien hvis den er som de sier -> fuktskada, hvis nå enn dette stemmer). Men ikke nok med det! de ga meg en regning på 224kr pga at de hadde sendt den til Oslo, pluss at de tok penger for å skjekke hva som var feil. Så mitt spørsmål: Er det virkelig lov å gjøre det på denne måten? Lenke til kommentar
LeD Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg er temmelig sikker på at butikken ikke kan ta betalt for noe som ikke er avtalt på forhånd. De kan f.eks. si "Dette dekkes ikke av garantien, men vi kan fikse det for kr 850,-". Det kan du velge å akseptere eller ikke. Det høres ikke riktig ut at en butikk kan ta betalt for å fastslå om en skade dekkes av garanti/reklamasjonsrett, men det er litt for sent på kveld for å søke i lovtekster nå... :smile: LeD Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Så lenge reperasjonen ikke dekkes av garantien, så kan de kreve pengene av deg. Men de burde ha opplyst om dette på forhånd. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Butikken skal helt klart opplyse om at feilsøking kommer til å koste noe dersom det er en feil som ikke dekkes av garantien. Hver gang jeg har lev. inn telefon for rep. så har de sagt klart og tydelig fra om dette. Hvis ikke de har gjort det da du leverte inn telefonen syns jeg du burde ta en prat med daglig leder av butikken og be han gå gjennom butikkens rutiner.... Lenke til kommentar
TempO Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 hmmm...ja det har du helt rett i. Jeg syns dette er rimelig på grensa til hva som kan være lov. De sa ingenting om dette når jeg leverte telefonen... Lenke til kommentar
smurt Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Leverer du inn telefonen i en annen butikk enn den du kjøpte telefonen i må du regne med at de vil ha igjen for direkte utlegg. Når det gjelder Nokia så forlanger de orginal kvittering vedlagt samt at IMEInummeret skal stå på kvitteringen. Gjør det ikke dette opphører garantien. Helt på trynet spør du meg. Nokia er vel noe av det dårligste man kan kjøpe. De burde skjerpe seg. Lenke til kommentar
y_not Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-09-30 16:47, skrev tempoking:hmmm...ja det har du helt rett i. Jeg syns dette er rimelig på grensa til hva som kan være lov. De sa ingenting om dette når jeg leverte telefonen... Så vidt jeg vet kan du kreve å slippe å betale den avgiften. Siden de ikke opplyste deg om den. (eller kreve pengene tilbake). Husker ikke helt hvor jeg leste dette, men det er et eller annet sted i den "gamle" kjøpsloven. Mvh Tony Tuddenham amobil.no Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Når du leverer inn en telefon på ett verksted, skal du alltid bli opplyst om, og signere på ett papir der det står evt. kostnader, hva som dekkes og ikke dekkes av garanti. Har du imidlertid gjort dette, har butikken gjort riktig, og du har ingen rettigheter... That's life ... Lenke til kommentar
y_not Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Slik er prosedyren der jeg jobber og. Men det bare jeg som følger den regelen desverre. Sikkert derfor jeg er service ansvarlig. Jaja. Thats life..:smile: Lenke til kommentar
TempO Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 hadde jeg bare skrevet under på noe så...ja da hadde det vært en annen sak, men jeg skrev faktisk ikke under på noe som helst. jeg leverte telefonen jeg, fikk en lapp i retur som jeg måtte ha med for å få telefonen tilbake, and that's it. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Da foreslår jeg at du tar kontakt med verkstedet du leverte inn telefonen, og forklarer de det at du ikke ble fortalt om prosedyrene og eventuelle kostnader, og at du nekter å betale. Nekter de, så husk at kunden har alltid rett :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå