Gå til innhold

På vei til Kina, trenger PDA...

Zetec

Anbefalte innlegg

Skal seinere i år til Kina, 20 dager som goliat.. :)

Skal bruken den til å finne lett fram i byer og på landsbygda (navigasjon). Må og ha Outlook så jeg kan sende og motta epost uten problemer.

Veldig viktig at dette er bra modell som både er robust og driftsikker. Har ikke satt noen pris da jeg ikke har snøring hva slikt koster..

Kan noen sette opp hva jeg trenger? Og gjerne hvor jeg finner det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

se på qtekene kanskje? Det som ejg ville foreslå er wm2005 slik at du kan bruke gprs (sjekk om telefonen støttes i kinesiske telefonnettverk), wlan for hot spots, og muligens tomtom hvis de har god dekningsgrad på kartene sine i kina. Samt ett beskyttelsescover i alluminium eller lignende slik at du slipper å få ødelagt mobil/pda

God tur ;)

Lenke til kommentar

Her noen tips til deg om navigasjon og PDA. Det lønner seg å la GPS-delen være ekstern. Altså la en liten boks med eget batteri og bluetooth-tilkobling ta seg av signalene. Dette sparer deg for masse batteri. Her snakker vi 10 timer navigasjon, mot kanksje 2-3 med alt innebygget i PDA-en.

Så er det viktig at alle kartene befinner seg ferdig lagret på PDA-en. Altså ikke noe "laste-ned-on-the-go-over-gprs" opplegg.

Send en mail til Idedata.no. De har greie på PDA-er og det du leter etter.

Personlig vil jeg anbefalle (som Joachim), en ren GPS. Som en Garmin Quest.

Denne tåler mer enn de fleste PDA-er, har bedre batteri (selv med ekstern GPS-modul, da PDA med stor skjerm tar mye strøm), og er mindre. Det negative er liten skjerm, og litt treg prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...