Gå til innhold

Neon Genesis Evangelion - Diskusjon! -SPOILERS!-


Anbefalte innlegg

Neon Genesis Evangelion må helt klart være den beste anime'n jeg har sett. Jeg har alle episodene pluss Death & Rebirth og EoE(Kosta meg totalt ca 2.5k)

 

Første gangen jeg så serien skjønte jeg ikke så mye av den og spesiellt ikke mye av EoE. Lurer på om det er noen andre her som har kommet fram til noen teorier når det gjelder NGE's mange hemmeligheter. har gjort meg opp en del teorier, men det er fortsatt mye tåkete.

 

Min favoritt person i serien må være Shinji. vet egentlig ikke hvorfor, bare synes han er den mest interessante :)

Liker også Unit 01 godt fordi den er veldig stilig :p

 

Elsker også musikken i NGE spessielt den kassiske musikken :p Som for eksempel: Vorspier, Kanon, Jesu, joy of man's desiring og mange flere.

 

Hvis det er noen som har spørsmål eller har noe de vil dele med andre angående NGE så bare skriv :)

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eva er en fantastisk serie. I min mening den best mecha serien som er laget. :)

 

Når det gjelder teorier om hva som skjer på slutten så er det vel egentlig ganske klart? Den orginale slutten er jo et sammensurium av filosofisk virvar men med EoE så er det jo ikke noe problem å forstå hvordan det slutter. Menneskets grådidghet sørger for at adam og eve til slutt kommer til hverandre og jorda går under og det blir skapt en ny menneskehet. Er vel egentlig ganske straightforward ;)

 

Jeg vet ikke helt hvorfor du liker shinji :p Greit nok han er en grei rollekarakter men han er jo irriterente pinglete og whinete iblant.. er ikke få ganger jeg får lyst å sparke han i ræva og rope "GET A FUCKING GRIP". Han har en tendens til å overdramtisere ting til det ekstreme inne i hodet sitt.

 

Musikken i serien er gankse bra ja :) Yndlingscenen min er når eva avdekkes på båtdecket og begynner å hoppe rundt på båtene i herlig klassisk musikk. Fantasisk scene.. megadigg ^^

 

Jeg skal nok skaffe meg Evangelion på dvd jeg også etterhvert men jeg blir nok å kjøpe det litt og litt :p Har så mye annet å kjøpe at over 2 lapper der blir litt drøyt. Masse anime og manga som er prioritert høyere på innkjøpslisten enn det ;)

Lenke til kommentar

Det er vel Seele som vil at mennesket skal bli det perfekte vesen. mennesket kan ikke nå lengre på utviklingsstien så mennesket må forandre seg totalt. Så Det som skjer er vel at menneskene blir et for å bli et høyere vesen.... Musikken på slutten av EoE er bare fantastisk, altså Jesu, joy of man's desiring. Men den delen av slutten hvor det vises film fra japan, hva er egentlig meningen med det? Har ikke klart å funnet ut hva de egentlig mener med det...

Lenke til kommentar

NGE er en fantastisk serie, tror jeg må se hele serien + filmene igjen snart...

 

Det jeg ikke likte med serien var slutten, den ble altfor sær. Og da mener jeg ikke fordi det var lite action, men det ble rett og slett for vanskelig og forstå hva som egentlig skjedde. Måtte se EoE, men da forstod jeg heldigvis mer. Har dog bare sett de orignale siste episodene av serien, ikke "Director's Edition" eller hva de nå heter, mulig de er litt bedre.

Lenke til kommentar

Må være en av de få seriene jeg har sett der vi ikke har en happy ending.. eller? Kanskje er den happy, jeg vet ikke. Uansett, en fantastisk serie, om man ikke tar med de teite, underbetalte episodene 25 og 26. Men Eva er fantastisk bra på plott, om man holder ut med den sinnsykt irriterende sytinga til visse hovedpersoner.

Lenke til kommentar

Det er egentlig en av de tingene som jeg liker ved NGE, slutten. Ok, så er den sinnsykt kjip og man sittter og vil ha mer, men den er god synes jeg :)

BTW, har dere sett det falske bildet av at det skulle komme en oppfølger til NGE? Ble skikkelig lei meg da jeg fant ut at d var fake... :(

Lenke til kommentar

Har ikke sett last exile men ka si kort hva den handler om: Menneskene har overlevd Firt impact som er episoden da en meteor kræsjet i antarktis. Men nå må menneskene slåss mot Angels, disse monstrene som kommer og vil ødelegge for menneskene. Menneskene lager evangelions til å slå tilbake mot englene(angles) Kun noen utvalgte barn kan styre disse osv.

 

Folkens! Rett meg hvis jeg har skrevet noe feil!

 

Utover det er handlingen dyp og utrolig gjennomført. Man finner sport etter forskjellige religioner i serien også som spydet til longinus som var mannen som skulle ha spiddet jesus, du har tree of life som har en sentral stilling i mange religioner og mye mer. Slik som jeg beskrev det nå så kunne det vært en hvilken som helst annen mecha-serie og det er fordi jeg ikke orker å skrive alt. NGE er så utrolig mye mer en det! Du får bare se serien og oppleve det selv :)

Lenke til kommentar
Har ikke sett last exile men ka si kort hva den handler om: Menneskene har overlevd Firt impact som er episoden da en meteor kræsjet i antarktis. Men nå må menneskene slåss mot Angels, disse monstrene som kommer og vil ødelegge for menneskene. Menneskene lager evangelions til å slå tilbake mot englene(angles) Kun noen utvalgte barn kan styre disse osv.

 

Folkens! Rett meg hvis jeg har skrevet noe feil!

 

Utover det er handlingen dyp og utrolig gjennomført. Man finner sport etter forskjellige religioner i serien også som spydet til longinus som var mannen som skulle ha spiddet jesus, du har tree of life som har en sentral stilling i mange religioner og mye mer. Slik som jeg beskrev det nå så kunne det vært en hvilken som helst annen mecha-serie og det er fordi jeg ikke orker å skrive alt. NGE er så utrolig mye mer en det! Du får bare se serien og oppleve det selv :)

5913024[/snapback]

 

 

hmm... Virker litt interessant! Hvor mange episoder er det?

Lenke til kommentar

Det skal sies at det er ikke vits å se death and rebirth med mindre du har sett hele serien eller har en ekstremt god oppfatningsevne. Men serien anbefales absolutt.. et must for alle animfans.. Den har vel egentlig ingen sammenligninger med Last Exile og NGE er noe bedre enn Last Exile selv om Last Exile er en fantastisk serie da :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så Slutten av EoE igjen i dag... :p

Den er bare så sykt bra...!

noen spørsmål som jeg håer så sinnsykt at noen kan svare på.

- Hva var de små røde dorttene som samlet seg som en ball mellom hendene på den tingen som lignet Rei?

- Hvem var den tingen? Rei? Lilith?

- Hva er budskapet eller penget med den delen hvor det er klipp fra Japan i virkeligheten?

- Hvorfor døde den store hvite skapningen? Hva var det som plutselig skjedde som fikk det hele til å stoppe?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
falt rett og slett ikke i smak. de sier at NGE er en sånn serie man enten faller helt for eller ikke i det hele tatt, og det kan nok stemme.

6232460[/snapback]

Jeg faller i midten. :p

 

Men serien forandrer seg HELT etterhvert. Det begynner jo som en hvilken som helst pang-pang-the-chosen-one-blablabla osv.. serie, men etterhvert ble det mer en psychologisk thriller. Skal ærlig innrømme at jeg ikke skjønte bæret av de to siste episodene. Det ødela endel for meg, må kanskje se den igjen senere. Likte ep. 10-20 veldig bra. Etter det ble det litt for vanskelig å følge med. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...