Gå til innhold

Windows XP shutdown problem

Gjest Slettet-nw52MweC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nw52MweC

Jeg har et problem med å slå av maskinen... Jeg velger shutdown som normalt i windows, men istedenfor å slå av PC-en, restarter den!

Med litt leting fant jeg en innstilling hvor det sto "Restart on system failure". Dette deaktiverte jeg. Jeg valgte shutdown, og nå kom isteden en blåskjerm med følgende feilmelding:

DRIVER_IRQL_NO_LESS_OR_EQUAL

Jeg aner ikke hva dette vil si... Noen forslag? Bare kom med alt, smått og stort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nw52MweC

Til første svar: Jeg fant innstillingen i "System", så "Advanced" og så "Startup and recovery".

Til andre svar: Nei jeg har ikke klokket PC-en. Ikke skjermkort, ikke cpu, ingenting.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-09-21 17:40, Jarle84 skrev:

Jeg har et problem med å slå av maskinen... Jeg velger shutdown som normalt i windows, men istedenfor å slå av PC-en, restarter den!

Med litt leting fant jeg en innstilling hvor det sto "Restart on system failure". Dette deaktiverte jeg. Jeg valgte shutdown, og nå kom isteden en blåskjerm med følgende feilmelding:

DRIVER_IRQL_NO_LESS_OR_EQUAL

Jeg aner ikke hva dette vil si... Noen forslag? Bare kom med alt, smått og stort!

Du får en BSOD (bluescreen) hver gang du slår av maskinen (derfor restartet den inntil du slo av opsjonen for automatisk restart ved BSOD...

Du må finne ut hva som forårsaker BSOD, sjekk om det står noe filnavn ifbm driver_irql..... Deretter oppgraderer du driveren til syndebukken :wink:

Wintel

Lenke til kommentar

Quote:

Du får en BSOD (bluescreen) hver gang du slår av maskinen (derfor restartet den inntil du slo av opsjonen for automatisk restart ved BSOD...

Du må finne ut hva som forårsaker BSOD, sjekk om det står noe filnavn ifbm driver_irql..... Deretter oppgraderer du driveren til syndebukken :wink:

Wintel

Hei. Jeg har samme problem som er er beskrevet øverst, men hvordan får jeg lest informasjonen på BSOD'en. Maskinen restarter så fort at jeg bare rekker å se at det er en BSOD, men ikke annet.

Telcontar

Lenke til kommentar

Har samme problem med min XP

Har sett at det er noe med en driver

til Nero cdrecording.

Men bluescreen kommer ikke hver gang.

Har også et probem med at den ikke alltid vil starte

på første forsøk.

Bare står med WinXP som man møter i starten.

Restarter en gang og det går fint.

Lenke til kommentar

-control panel - administrative tools - computer management - device manager (i det venstre vinduet)view show hidden devices der hadde jeg røde merker som ordnet mye med ett enkelt museklikk -fant denne på en xp newsgruppe Kunne nå eksempelvis slå av maskinen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...