Sycosis Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hei! Jeg kunne gjerne trengt litt hjelp med å konstruere et musikknettverk, der jeg og noen kamerater kan dele musikk. Login system og alt det der er i orden, men nå må jeg finne ut hvordan man kan skrive opplastede sanger automatisk til ei XSPF spilleliste. Skjemafelt: [Fil] (her kan man søke etter fil på pceen) [sjanger] rullemeny der man kan velge sjanger (spilleliste) [Artistnavn] (artistnavn) [Tittel] (tittel) De skal skrives til XSPF spillelisten i dette formatet: <track> <location>http://mysite.com/mp3/ [sjangernavn] / [filnavn.mp3]</location> <annotation> [Artist] -- [Tittel]</annotation> </track> Og de skal skrives til den spillelisten med den rette sjangeren, foreks "www.mysite.com/playlist/metal.xspf" Kan noen hjelpe meg med dette? Sidens status kan du se her: http://sycosis.t35.com/ (uten logg inn o.l, bare spiller) Håper på svar! Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Neinei, det er vel ingen som kan hjelpe meg.. Lenke til kommentar
trondes Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Dette er snakk om ganske grunnlegende ting som skal til, ta feks en gjestebok ( som lagrer til filer ) og se på den. CruellaDeVille hadde en her http://nibbler.no/files/guestbook.php Den bruker mye av det samme som vil ha Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 <?php // Dagens dato $today = date('d/m-Y'); // filnavn $filename = 'myguestbook.txt'; // mode $mode = 'a+'; // Bruker har skrevet et innlegg if(isset($_POST['submit'])){ // variabler sjekkes $name = empty($_POST['name'])? "" : strip_tags($_POST['name']); $email = empty($_POST['email'])? "" : strip_tags($_POST['email']); $message = empty($_POST['message'])? "" : strip_tags($_POST['message']); // feilmelding skrives ut if(empty($name) || empty($email) || empty($message)){ header( 'refresh:2; url=guestbook.php' ); print ("Du må fylle ut alle feltene"); } // innhold til skriving til fil klargjøres $content = "Navn: $name | Dato: $today | Epost: $email | Melding: $message \n"; // filstrøm åpnes $fp = fopen($filename, $mode) or die("IO Error!"); // innhold skrives fwrite($fp, $content); // lukker strømmen fclose($fp); // redirigerer tilbake til utgangspunktet header( 'refresh:2; url=guestbook.php' ); print ("Meldingen din er lagt til!"); Jeg skjønner denne delen nå, og hvordan jeg skal redigere den (utenom filnavnet til mp3filen) men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få den til å komme inn på riktig sted i XSPF filen. Det må også være en opplastingsfunksjon i det samme skriptet. Takk for hjelpen forresten:) Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 (endret) <?php // filnavn $playlist = 'rock.xspf'; // mode $mode = 'a+'; if(isset($_POST['submit'])){ // variabler sjekkes $filename = empty($_POST['filename'])? "" : strip_tags($_POST['filename']); $title = empty($_POST['title'])? "" : strip_tags($_POST['title']); $artist = empty($_POST['artist'])? "" : strip_tags($_POST['artist']); // feilmelding skrives ut if(empty($filename) || empty($title) || empty($artist)){ header( 'refresh:2; url=upload_rock.php' ); print ("Du må fylle ut alle feltene"); } // innhold til skriving til fil klargjøres $content = "<track> | <location>http://mysite.com/rock/$filename</location> | <annotation>$artist -- $title</annotation> | </track> | \n"; // filstrøm åpnes $fp = fopen($playlist, $mode) or die("IO Error!"); // innhold skrives fwrite($fp, $content); // lukker strømmen fclose($fp); // redirigerer tilbake til utgangspunktet header( 'refresh:2; url=upload_rock.php' ); print ("Sangen er lagt til!"); Ville dette fungert? (etter informasjonen som legges til i php filen skal det være: </trackList> </playlist> hvordan kan jeg gjøre slik at informasjonen legger seg ovenfor og ikke under disse? (redigerte litt på problemstillingen og gjorde det litt lettere.. skal ha et skript til hver sjanger, det fikser jeg selv:) Endret 6. april 2006 av nikkern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå