benyeah Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 nå er det snart en uke siden Oblivion ble sluppet - og dere har enda ikke kommet med en anmeldelse. eller har jeg oversett den? Ihvertfall, det er ganske dårlig at dere ikke har greid å komme med en anmeldelse enda - spesielt da andre medier hadde anmeldelsen klar bare en dag eller to etter utgivelsen. Bli kjappere, Gamer! Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Kansje de setter seg grundig inn i spillet og ikke bare skriver en omtale basert på 20-30timers spilling.. Oblivion er et såpass omfattende spill at det tar mye mye lengre tid og sette seg inn i, en et "vanlig" spill... Men den burde jo komme snart, det kan jeg være enig i Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Vi er klare over at en del medier satset veldig hardt på å være tidlig ute med omtale av Oblivion. Vi bestemte oss imidlertid for å ta oss litt ekstra tid, for heller å fordøye det heller massive spillet litt ekstra. Vi har rett og slett hatt hendene fulle med å oppleve. Når det er sagt så kommer en omtale en av de nærmeste dagene. Lenke til kommentar
teekej Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Det blir saker det. Har ventet med å kjøpe det til jeg hadde lest en annmeldelse fra gamer. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Noen som tør gjette på hva Oblivion får? Personlig mener jeg det er en 10'er, etter ca 50 timers spilling... Litt ustabilt ja, men fy faen for et spill... Rett og slett tidenes beste rollespill. Men kjenner jeg Gamer.no rett får det nok "bare" en 9'er... Men vi får se Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Tidenes CRPG er det definitivt ikke. Spill som Baldur's Gate 2 er overlegent Oblivion. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Noen som tør gjette på hva Oblivion får? Personlig mener jeg det er en 10'er, etter ca 50 timers spilling... Litt ustabilt ja, men fy faen for et spill... Rett og slett tidenes beste rollespill. 5862208[/snapback] Jeg kunne ikke vært mer enig. Noen tekniske problemer har definitivt spillet, men dette er for meg tidenes rpg. Lenke til kommentar
stekri88 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Noen som tør gjette på hva Oblivion får? Personlig mener jeg det er en 10'er, etter ca 50 timers spilling... Litt ustabilt ja, men fy faen for et spill... Rett og slett tidenes beste rollespill. Men kjenner jeg Gamer.no rett får det nok "bare" en 9'er... Men vi får se 5862208[/snapback] Tenker de gir 9 ja... men det er jo knallbra det Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Tidenes CRPG er det definitivt ikke. Spill som Baldur's Gate 2 er overlegent Oblivion. 5862227[/snapback] Det er din mening, min er at BG2 ligger milevis bak Oblivion. Og selv om begge disse er RPG, er det fortsatt vesentlige forskjeller på et spill som BG og Oblivion. BG er forholdsvis lineært, tur-basert, 3rd person, og "party"-basert (flere folk som du styrer). Oblivion er hovedsaklig 1st person (3rd funker det og), real-time, ulineært som f, singleplayer (mulighet for henchmens av og til, men ikke som du styrer på noen måte). For min del likte jeg aldri BG2 noe, spilla det i en god del timer, men syns 1'ern var mye bedre. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Tidenes CRPG er det definitivt ikke. Spill som Baldur's Gate 2 er overlegent Oblivion. 5862227[/snapback] ah, det er så utrolig sant. Der brydde man seg om karakterene og historien, i Oblivion kunne man ikke brydd seg mindre om f.eks. Martin Septim. alt fra BioWare er bedre enn oblivion synes også baldur's gate 2 hadde mye bedre quest enn oblivion, man skulle ikke bare ned i en grotte og finne et item, eller inn i et av flere identiske oblivion-gates. ergo føltes det mer ikke-lineært enn elder scrolls 4. Endret 3. april 2006 av NoLimit_^ Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Godt å se det er flere som vet hva bra rollespill går ut på. Det er sant som du sier med questene og historien i BG2, og det kunne ta så mange forskjellige vendinger. Jeg har enda ikke sett et rollespill som har bedre interaktivitet mellom karakterer enn i BG2. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Personlig ville jeg gitt spillet en sterk 8`er. Minusene mine er: historien er ikke så fengende, litt ustabilt og ikke noe fan av lvl scaling i så sterk grad. Kanskje litt for tungt i forhold til hvor bra det ser ut også. Er uansett verdt penga, da du får maaaaaange timer spilling framover. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg personlig mener spillet er utrolig bra og fortjener en sterk 9er svak 10er.. (sånn ca 9,5 ) Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Dere mååå ikke skrive en bok-anmeldelse! Holder med 2-3 sider. Tipper den får topp-karakter.. Og jeg kun leser sistsida av anmeldelsen. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 OT, hadde vært kjekt om dere begynte å ta med omtalers specs i artiklene deres. Så hadde man hatt litt mer info å gå på om det er snakk om slow-downs, systemkrav, osv. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 OT, hadde vært kjekt om dere begynte å ta med omtalers specs i artiklene deres. Så hadde man hatt litt mer info å gå på om det er snakk om slow-downs, systemkrav, osv. 5864468[/snapback] Meldes faktisk fra Elderscrolls-forumet at folk klarer å kjøre spillet med GF 6200-kort (400-500kr), flytende. På minimum settings riktignok, men tror nok de fleste med noenlunde oppdaterte maskiner kan kjøre Oblivion lagfritt om de bare setter settings etter maskinen sin. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Altså... Jeg har Oblivion og vet alt om maskinkravet til spilet. Jeg snakker om generelt i omtalene, det var derfor jeg skrev OT. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Njaa...Oblivion er veldig bra, særleg dersom ein moddar det litt (og då tenker eg ikkje på den idiotiske "Horse Armor"-modden), men det er langt ifrå perfekt. Ein 10-ar fortener det ikkje. Eg trur på ein 9-ar. Kay Lenke til kommentar
TST Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg foreslår at vi tar diskusjonen rundt karakteren etter at anmeldelsen er publisert. Denne tråden handler om når anmeldelsen skal legges ut på Gamer.no, og trådstarter har for lengst fått svaret han var ute etter :-) Lenke til kommentar
Hawkmoon Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Spillet er ALT for ustabilt til å fortjene toppkarakter. Ja, spillet er underholdende og har bra grafikk, (untatt ansiktene som vanlig...) men på en del punkt er det faktisk helt middels. (historie blant annet, og det er altfor repetivt.) En 7'er på nåverende tidspunkt, hvis de gjør det litt mer stabilt så en 8'er under tvil. Forøvrig, er enig i at omtaler generelt tar for lang tid på Gamer. Jeg vet at dere kanskje ikke har samme midler som diverse andre medier, men dere burde hvertfall ha som mål å prøve å bli raskere. Men omtalene, når de kommer, er veldig godt skrevet, det skal dere ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå