Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kundebehandling ved eventuell feil på vare.


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg noen komponenter og sammen med minnebrikkene jeg hadde fra før av ble det en hel data(wow!!). Men jeg har hatt "litt" problemer. Dvs at hver gang jeg feks skal spille eller se på film varer det som regel ikke i mer en 30 sec før jeg får blåskjerm og maskina rebooter. blåskjermen varer i noe som 0.1 sec så får ikke med meg hva som står der. Min konklusjon er at det må være skjermkortet, for jeg syntes at det var litt snodig at den ikke hadde ekstra inngang for strøm. Kanskje er det feil, men jeg har opplevd tidligere at grafikkortet har fryst på samme måte, og de løste seg ved å sette i strøm i den ekstrakontakten på selve kortet.

Jeg har tatt kontakt med butikken jeg kjøpte delene av(kjøp CPU og skjermkort av dem, HK i en annen og resten hadde jeg)... Og denne butikken(nett) vil ha 250kr bare for å se på den? Synes dette er urimelig, og kan jeg da kanskje forvente å betale ekstra hvis det er noe galt med produktet? Har vært sånn siden jeg satt det sammen.

 

Jeg har følgende komponenter:

 

OS: Win XP Pro SP2

epox ep9npa+ ultra

2 x twinmos 512mb 333mhz

sapphire radeon x1600xt

amd athlon 64 3200+ "venice"

500 W strømforsyning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt meg noen komponenter og sammen med minnebrikkene jeg hadde fra før av ble det en hel data(wow!!). Men jeg har hatt "litt" problemer. Dvs at hver gang jeg feks skal spille eller se på film varer det som regel ikke i mer en 30 sec før jeg får blåskjerm og maskina rebooter. blåskjermen varer i noe som 0.1 sec så får ikke med meg hva som står der. Min konklusjon er at det må være skjermkortet, for jeg syntes at det var litt snodig at den ikke hadde ekstra inngang for strøm. Kanskje er det feil, men jeg har opplevd tidligere at grafikkortet har fryst på samme måte, og de løste seg ved å sette i strøm i den ekstrakontakten på selve kortet.

Jeg har tatt kontakt med butikken jeg kjøpte delene av(kjøp CPU og skjermkort av dem, HK i en annen og resten hadde jeg)... Og denne butikken(nett) vil ha 250kr bare for å se på den? Synes dette er urimelig, og kan jeg da kanskje forvente å betale ekstra hvis det er noe galt med produktet? Har vært sånn siden jeg satt det sammen.

 

Jeg har følgende komponenter:

 

OS: Win XP Pro SP2

epox ep9npa+ ultra

2 x twinmos 512mb 333mhz

sapphire radeon x1600xt

amd athlon 64 3200+ "venice"

500 W strømforsyning

5861694[/snapback]

 

Regner med at det er nforce 4 chipsettet som er synderen ..

Prøv å nedgrader driveren .. husker ikke versjon nummeret nå, men gjør et google søk på "nforce 4 chipset problems"

 

Du kan også få med deg feilmeldingen hvis du går hit:

Kontroll panel->System->Advanced->"Startup and Recovery"->settings fjern avhuket på Automatically restart.

 

**FJERNET SPAM! Mvh oysfaerg**

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...