Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fryser under spilling, PSU?


Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg har oppgradert PCen min etterhvert som tiden har gått og nå sitter jeg med:

 

2.4 P4

1024 ram

3x HD

x800xl

Q-Tec 400w(!)

og diverse

 

Før så funket maskinen bra, og var stabil. Men etter jeg oppgraderte skjermkort og 512mb ram (fra 512), så ble maskinen ustabil under spilling. Under ikke grafikk relatert stress er den stabil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden pcen forsatt går, vil vel ikke psu`en være det mest sentrale...

 

...men, innstalerte du windows på nytt da du skifta skjermkort? vet ikke om det har så mye å si, men kan jo kanskje være ett problem.

 

en litt mer sentral ting er vel kanskje minnet ditt. Siden du har oppgratert minnet, på hvilken måte har du oppgratert det?: 2x512 MB eller 1x1 GB?

mest sannsynlig er det 2x512 MB, og da må du sjekke at du har satt begge minnebrikker i dual porter på hk. sjekk dette, står sikkert litt om det i brukerhåndboka som følger med hk`et.

Lenke til kommentar

Har reinstallert 2 ganger, Det er 2x256brikker en med pc400 og en med pc333. Og den nye 512 pc400 brikka, har prøvd å sirkulere rundt med disse og ingenting hjelper. Har ikke dualporter på hket.

 

Jeg tenkte kanskje at det var skjermkortet som trakk så mye strøm at PSUen ikke klarte å følge med, men da burde maskinen kanskje klikket med en gang og ikke etter litt tid. Det gjelder i alle spill, fra FEAR til Age of Empires 2

Lenke til kommentar
Men uansett er jo dette to helt forskjellige standarder, som ikke passer med hverandre, og hvertfall ikke med samme hovedkort!

 

Konsekvensen er den at begge brikkene kjører på PC3200, dette har minimalt å si for systemet.

 

Kan du logge temp på skjermkortet og CPU før maskinen fryser ?

 

Dårlig PSU gir utslag i reboot i tid og utide, døde disker over tid. Tror ikke du sliter med det.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har sett at det ikke er bra for hovedkortene å ha 3xram brikker i hovedkortet så lenge det ikke er veldig liten hastighet, ihvertfall mitt tåler ikke mer enn 2xpc3200 selv om det er plass til 3... prøv å ta ut alle utenom 512 brikken og sett den i dimm1 :)

Lenke til kommentar

Jeg koblet på en gammel PSU på skjermkortet for å se om det var strømforsyningen som kanskje var feilen, så jeg kjørte memtest86 og fant ingen feil på rammen. Søkte også etter artifacts med ATItools på skjermkortet, men maskinen fryser før den finner noen. Maskinen blir heller ikke varm.

 

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...