Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Skal arranere Garasje LAN i påska

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha et garasje LAN i påsken hjemme hos meg (For de som ikke dro på TG). Jeg tror det skal bli varmt nok med to store varmeovner. Noen som har erfaring med garasje LANs sånn på våren? Også lurte jeg på om det går ann å få trådløst nett på en maskin i garasjen som delte det ut i det lokale nettet? (Er litt noob på dette området)

Takker for tips..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre sånn:

/ INNE \ / Garasje

Internett ---> Tråløs router ----> PC med WLAN -(opprette en bridge mellom wlan kort og "kabel kortet"-> switch ---> andre pc'r

Jeg vet ikke hvor stabilt det vil bli, pga avstander å sånt..

Men så lenge det går, så bør det funke..

Men da får jeg nevne at hver gang den pcn som har wlan kortet restarter, vil nettet dette ut..

Forhør med andre om man kan bruke f.eks en router i stede for switch ute i garasjen

Håper du skjønte forklaringen min :p

Lenke til kommentar

Legger kabel ned jeg..

Jeg har vært og kjøpt to 25m TP kabler og to "forlengere".

Men når jeg putter den ene TP kabelen i switchen og inn i forlengeren og den andre inn i forlengeren og inn i PC'n så fungerer det ikke! Hjelp

Hva gjør jeg?

Enklere?:

Switch----->tp kabel----->"forlenger/skjøter"------>tp kabel----->PC

Lenke til kommentar

Har hatt garasjelan om sommeren, kanskje et av de mest velykkede.

God luft, temperatur og mye plass. Dette var uten varmeovner, vi la bare et stort pledd på gulvet og et lang bord.

Når det gjelder nettverket så går det fint ann at en maskin tar inn trådløst nett og deler det med resten gjennom kabel og switch. Det er bare å kjøre gjennom "Network setup wizzard" som gir deg en idiotsikker veiledning.

Lenke til kommentar

Om alle maskinene har trådløst går det an og la den maskinen med beste signalet dele det ut til de andre maskinene

Internet-> trådløs router-> pc med bra signal-> spre signalet via AChoc til andre pc er

Eller:

Internet-> kabel-> pc med trådløs-nett-> spre signalet via AChoc til andre pc er

Endret av Tor-Martin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...