Gå til innhold

Kritikk på design!

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Busee, slutt med det du driv med. Mr.Berg er erfaren her på webdesign-forumet, og gav deg eit enkelt tips og delte meininga si med deg - kvifor skal du plutselig angripe han fordi han svarar på det du er ute etter i utgangspunktet på ein litt saklig måte?

Les forøvrig det Mikka skriv - det er bra informasjon som er saklig i tråden.

Jeg mener bare at jeg muligens har sett at du har rapportert en tråd eller to... eller 95...

Du kan ikkje eingong sjå om det er Mr.Berg som rapporterer ein tråd.

Hva med å lage internettsiden i en WYSIWYG-editor og deretter fikse på kodene etterpå?

Det vil sansynligvis berre vere til bry, med tanke på at du må likevel skrive opp att store delar av koden. Tid spart ved å skrive alt manuellt likevel. Det er uansett ikkje sjølve skrivinga som tek tid, det er å finne ut akkurat kva du skal skrive - og om du ikkje veit om ein bra måte å gjere ting på kan du jo alltids prøve deg fram. Det er på den måten ein lærer bra :)

Lenke til kommentar

@ Zathardor: Vurderingssak. Mange, jeg tror fortsatt det er de fleste, velger å ta hensyn til 800x600-brukerne. Jeg gjør det. En ting som jo kan gjøres er å lage dekorasjoner med bakgrunner som gjør ting litt mer interessant for de med stor oppløsning, samtidig som det ikke vil ha innvirkning på sidebredden for dem med små oppløsninger.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Man må se på brukergruppe. :) En side som overklokking.no, hvor flesteparten av brukerene antakelig er "nerder" med godt over 1024x768 i oppløsning, trenger du nok ikke å ta så veldig stort hensyn til brukere på 800x600 fordi de utgjør en så liten andel av brukerene. Siden bør likevel være viselig i 800x600.

På en departementsside, som skal være tilgjengelig for absolutt alle i samfunnet, bør man lage en side som ser nogenlunde bra ut i 800x600. Det bør forøvrig stilles høye krav til kode.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Angåande det om god kode gir raskare side eller ikkje, så synest eg denne artikkelen er eit godt svar på det.

Ikkje nødvendigvis så gjeldande for små heimesider, men for større sider med mange besøkande vil ein tene mykje i lastetid for klient og båndbredde (og difor også pengar) på å skrive god kode. Men kvifor skal vi halde oss til dårlig skikk på små sider berre fordi forskjellane er mindre der?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Jeg mener bare at jeg muligens har sett at du har rapportert en tråd eller to... eller 95...

Du kan ikkje eingong sjå om det er Mr.Berg som rapporterer ein tråd.

5862726[/snapback]

vel... Skal virkelig si at jeg synes ikke det er så fryktelig vanskelig å se at det er han som har rappotert dem ettersom det står tydelig; RAPPOTERT!

...Men greit nok... Jeg kan godt la det gå om det gjør deg fornøyd.

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
@ Zathardor: Vurderingssak. Mange, jeg tror fortsatt det er de fleste, velger å ta hensyn til 800x600-brukerne. Jeg gjør det. En ting som jo kan gjøres er å lage dekorasjoner med bakgrunner som gjør ting litt mer interessant for de med stor oppløsning, samtidig som det ikke vil ha innvirkning på sidebredden for dem med små oppløsninger.

5862727[/snapback]

Så du bruker sikkkelig store og brede bakgrunner?

Lenke til kommentar
vel... Skal virkelig si at jeg synes ikke det er så fryktelig vanskelig å se at det er han som har rappotert dem ettersom det står tydelig; RAPPOTERT!
Sparer moddene for en god del unødvendig arbeid, ettersom sannsynligheten for at en tråd rapporteres mange ganger synker betraktelig.

Og du; gi deg mens du ennå har litt verdighet. Det er faktisk du som er kraftig off-topic her.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Zathardor: Prøver å ha saker og ting i bakgrunnen på smale sider, ja, for å live opp litt. F.eks. blomsten på Hallingrussen.net, som fyller opp litt av tomrommet...

Lenke til kommentar

Skjermer med 800x600 er vel en døende rase. Til og med 12" laptopen min har 1080x1024. Men ,mange, innkludert meg selv, tar hensyn til lavere oppløsninger. Det jeg pleier å gjøre er å lage en litt grafisk bakgrunn slik at ikke siden blir tynn som en sild på widescreenskjermer og skjermer ned høy oppløsning. Slik som her

Lenke til kommentar

Du angir bare bredden i prosent.

For å midstille siden skriver du

body (

margin: 0 auto;

text-align: center: /* IE-HACK*/

Width: 80%; /* BREDDEN PÅ SIDEN */

)

Jeg vet det skal være hakeparantes i stedet for vanlig parantes, men hvordan lager man det på en laptop når man ikke har num-taster?

Lenke til kommentar
Du angir bare bredden i prosent.

For å midstille siden skriver du

body  (

text-align: center:  /* IE-HACK*/

Width: 80%;          /* BREDDEN PÅ SIDEN */

)

Jeg vet det skal være hakeparantes i stedet for  vanlig parantes, men hvordan lager man det på en laptop når man ikke har num-taster?

5863416[/snapback]

Hvor skal du skrive det? Sorry, ganske blind når det gjelder HTML... :(

hva mener du med IE HACK??

Lenke til kommentar

Da får jeg rette litt på EvoZ:

body  (
text-align: center:  /* IE-HACK, IE midtstiller på denne måten og ikke med margin: 0 auto; */
)

div {      /* Element som skal midtstilles */
width: 80%;   /* Ingenting av den andre koden her hjelper uten å ha satt bredde på elementet */
text-align: left; /* Tilbakestiller IE-hacken */
}

Edit: Ingenting skulle bli riktig i dag...

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...