Gjest medlem-77217 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hei! Jeg har nettopp laget et design å jeg lurer på hva dere synes? Event. hva som bør byttes ut osv. http://www.cssnorge.com/index/ -Takk Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 PATNERE bør vel byttes ut til PARTNERE? Lenke til kommentar
Amento Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 hehe. SKikkelig skriveleif der... Greit design. Kanskje litt kjedelig. Kanksje den ruta rundet de grå rutene skal ha en annen farge en bakgrunnen? Og kanskje den grå ruta skal være litt større så åpentrommet mellom den grå og den andre blir mindre. Bare noen forslag Men rett opp skriveleifen Lenke til kommentar
Silje: Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Ja! Sikkelig tabbe akkurat der... La ikke merke til det! Men det er meningen at det skal være et lite tomrom akkurat der Zathardor. Jeg kan vel alltids skifte farge på bakgrunnen. Noen forslag? EDIT: Yes.. Klarte det igjen... Jeg er liksom Busee, men er på søstra mi sin konto... så det ikke Endret 3. april 2006 av Silje: Lenke til kommentar
Amento Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hva med å fylle den ruta med noen bilder fra CS? F. eks Svart hvit bilder Lenke til kommentar
Silje: Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 den "menu bg" greia? det kan alltids gå... PS: gidder ikke å skifte konto akkurat nå, så jeg bare skriver på denne... så formel; [silje: = Busee] Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 ...og jeg som trodde noen hadde laget en norsk side om cascading style sheets. Bestem deg for språk: sida heter cssnorge - a norwegian fan site. Allerede her blander du norsk og engelsk. Videre skriver du menu og news på engelsk, men partnere på norsk. Hvor er logikken? Copyright har heller ingen effekt i Norge -- her har vi åndsverksloven. Du burde legge inn innhold før du ber om kritikk, slik at du også kan få kritikk på hvordan dette blir presentert -- typografi, etc. Liker ikke teksten (logoen?) i header noe særlig. Bevel&embossen vises veldig godt og gir et uprofft inntrykk. Fargene virker heller ikke særlig gjennomtenkte. Vi finner ikke igjen fargene fra teksten i headeren noe annet sted på siden. Å bruke farger på nytt er ofte lurt for å få et helhetlig og stilrent inntrykk av siden. Headeren er bredere enn resten av siden -- noe som også bidrar til å minske helhetsinntrykket og oppfatningen av gjennomførelse. Grafisk sett er resten av siden grei. Den gjør jobben. Kodemessig sett er siden et helvete. Ser ut som du har brukt en middelmådig WYSIWYG-editor. Her er det store rom for forbedringer. Du har til og med en ekstra head-tag imellom avsluttende body og avsluttende html. -- Alt i alt en helt grei side. Den gjør den jobben den skal gjøre Lenke til kommentar
Amento Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Har ofte sett at folk sankker om at kodingen er dårlig, men hva har det egentlig å si når siden ser sånn ut som designeren vil at den skal se ut? Lenke til kommentar
Silje: Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Headeren er bredere enn resten av siden -- noe som også bidrar til å minske helhetsinntrykket og oppfatningen av gjennomførelse. 5862304[/snapback] *Kremt Kremt* En ting skal jeg love deg Mikka! Det er ikke mange som merker at headeren er 10-20 pixler større enn resten. Uansett om de gjør det, tror jeg ikke at de blir skikkelig provosert over helhetsinntrykket og oppfatningen av gjennomførelse av templaten! Har ofte sett at folk sankker om at kodingen er dårlig, men hva har det egentlig å si når siden ser sånn ut som designeren vil at den skal se ut? 5862359[/snapback] Amen til det! Endret 3. april 2006 av Silje: Lenke til kommentar
Amento Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 En ting til. Hva on en fyr kommer til en side og tenker: "oi! Mye lekkert stash her, det vil jeg ha på siden min også!" Og så går han inn og ser kodene og blir møt av dette virrvarret av noen koden som bare er rot. da blir det verre for han å stjele kodene også! Bare en tanke... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Har ofte sett at folk sankker om at kodingen er dårlig, men hva har det egentlig å si når siden ser sånn ut som designeren vil at den skal se ut?Amen til det!Dere kan begge begynne å lese ting det er linka til i oppslagsverket over artikler (sticky) og bruke søkefunksjonen her på forumet. Zathardor: Dummeste jeg har hørt. Endret 3. april 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Mr.Berg: Det er vel ikke dumt! Tvert imot! Faktisk veldig god ide... Ps: Mr.Berg... Dropp wannabe-moderator oppførselen! vær så snill? La moderatorene gjøre jobben sin. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hva med å lage internettsiden i en WYSIWYG-editor og deretter fikse på kodene etterpå? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Mr.Berg: Det er vel ikke dumt! Tvert imot! Faktisk veldig god ide... Ps: Mr.Berg... Dropp wannabe-moderator oppførselen! vær så snill? La moderatorene gjøre jobben sin. 1. Jo, det var årets hittil dårligste argument for hvorfor skrive dårlig kode. 2. Leker jeg moderator? Jeg kommer med meninger og forteller hva folk kan gjøre for å finne ut av problemstillingen på egenhånd. Dette spørsmålet får vi her i WDS hele tiden. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Headeren er bredere enn resten av siden -- noe som også bidrar til å minske helhetsinntrykket og oppfatningen av gjennomførelse. 5862304[/snapback] *Kremt Kremt* En ting skal jeg love deg Mikka! Det er ikke mange som merker at headeren er 10-20 pixler større enn resten. Uansett om de gjør det, tror jeg ikke at de blir skikkelig provosert over helhetsinntrykket og oppfatningen av gjennomførelse av templaten! Jeg tviler på at mer enn 10% av de besøkende på denne siden kommer til å tenke over det og jeg tviler på at noen i det hele tatt vil bli provosert av det. Jeg gir deg tips. I dette tilfellet er det ikke snakk om provokasjon. Design er psykologi, og den breddeforskjellen bidrar, på en måte som jeg ikke konkret er i stand til å forklare deg, til å gi siden et mer rotete preg. Dette er selvsagt, som alt grafisk design, subjektivt. Har ofte sett at folk sankker om at kodingen er dårlig, men hva har det egentlig å si når siden ser sånn ut som designeren vil at den skal se ut? 5862359[/snapback] Amen til det! 5862413[/snapback] Det er mange gode grunner til at folk snakker om god kode. Noen av de viktigste er brukerfrihet, -kompatibilitet og funksjonalitet. Korrekt og semantisk kode (at du bruker HTML-elementene til det de skal brukes til) bidrar til å få siden ut til et bredere publikum. Siden kan da vises på eksempelvis en mobiltelefon, i en tekstbasert browser, en talebasert browser (for blinde, hvorfor skal de diskrimineres?), på en tabletpc, ved lavere oppløsninger, etc. Korrekt bruk av blant annet h1-, meta- og titletagger gir deg høy ranking i søkemotorer fordi søkemotoren da blir gitt en bedre indikasjon på hva siden din handler om. Funksjonalitet ved at brukeren får større frihet til å gjøre som han vil. Dette kan være å endre på skriftstørrelse eller -farge, la være å vise bilder, bruke sitt eget stilsett også videre. En ting til. Hva on en fyr kommer til en side og tenker: "oi! Mye lekkert stash her, det vil jeg ha på siden min også!" Og så går han inn og ser kodene og blir møt av dette virrvarret av noen koden som bare er rot. da blir det verre for han å stjele kodene også!HTML- og CSS-kode blir aldri så avansert at du trenger å bekymre deg for slikt. Bilder får han uansett kopiert, og serversidekode får han ikke tilgang til. Jeg understreker og gjentar på nytt at jeg faktisk bruker av min fritid for å gi deg tips om webdesign. Jeg aner en viss negativ holdning. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Mr.Berg: Det er vel ikke dumt! Tvert imot! Faktisk veldig god ide... Ps: Mr.Berg... Dropp wannabe-moderator oppførselen! vær så snill? La moderatorene gjøre jobben sin. 1. Jo, det var årets hittil dårligste argument for hvorfor skrive dårlig kode. 2. Leker jeg moderator? Jeg kommer med meninger og forteller hva folk kan gjøre for å finne ut av problemstillingen på egenhånd. Dette spørsmålet får vi her i WDS hele tiden. 5862584[/snapback] Jeg mener bare at jeg muligens har sett at du har rapportert en tråd eller to... eller 95... you see my point? EDIT: Med "Jeg kommer med meninger og forteller hva folk kan gjøre for å finne ut av problemstillingen på egenhånd." mener du vel "jeg kommer på nyere og nyere måter å leke moderator på"? Og det er greit nok at du forteller folk hva de skal gjør osv, men det faktum at du skal rapportere hver eneste feil en newbie gjør, er ikke akkurat "snilt". Endret 3. april 2006 av medlem-77217 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg mener bare at jeg muligens har sett at du har rapportert en tråd eller to... eller 95...you see my point? Nei, jeg ser ingenting galt i å rapportere feilpostede tråder, tråder med innhold som strider mot retningslinjene osv. Jeg anser det nesten som en av forumbrukernes plikter, uten å høres fanatisk ut. Uansett, les hva Mikka skriver og slutt å leke moderator. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 OT! RAPPOTERT! Dette skuffer meg veldig Mr.Berg! Lenke til kommentar
Amento Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) jeg lager internett siden min på asmme måte som Overklokking.no hadde den. Altså at den ser for smal ut i 1280x1024 og akuratt passe i 1024x768. Men bør man egentlig ta hensyn og ta det med i sin besluttning at det er noen få som bruker oppløsning 800x600? Altså, til og med 15' skjermer bruker jo 1024x768 så jeg tok det ikke med i vurderingen av siden min, men bør jeg det? EDIT: Fører dårlig koding til en treigere internettside? Endret 3. april 2006 av Zathardor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå