Cowboystrekk Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Gjennomsnittsbestemor har kontantkort fra Telenor og bruker tre-fire av disse i året. At dere anbefaler bestemor å bytte til Chess eller Tele2 er dermed tullete for hun liker verken forandringer eller er særlig teknisk og vil dermed trenge hjelp til det meste. Om en bestemor kommer til meg med den gamle telefonen sin anbefaler jeg derfor FRI20 ettersom dette koster like mye som fire kontantkort á 150kr i året og gir henne de tjue minuttene i mnd i tillegg til en billigere telefon. Greit at det er billigere for henne å bytte til Tele2, men enklere er det så vist ikke. Når flere bestemødre setter telefonen til lading fordi de er tomme for ringetid blir en ikke fristet å be de bytte sim-kort... 5864001[/snapback] Hva med chess kontant til bestemor? Mye billigere og ringe, og hun kan kjøpe påfyllingskort på kiosken på hjørnet. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Gjennomsnittsbestemor har kontantkort fra Telenor og bruker tre-fire av disse i året. At dere anbefaler bestemor å bytte til Chess eller Tele2 er dermed tullete for hun liker verken forandringer eller er særlig teknisk og vil dermed trenge hjelp til det meste. Om en bestemor kommer til meg med den gamle telefonen sin anbefaler jeg derfor FRI20 ettersom dette koster like mye som fire kontantkort á 150kr i året og gir henne de tjue minuttene i mnd i tillegg til en billigere telefon. Greit at det er billigere for henne å bytte til Tele2, men enklere er det så vist ikke. Når flere bestemødre setter telefonen til lading fordi de er tomme for ringetid blir en ikke fristet å be de bytte sim-kort... 5864001[/snapback] Hva med chess kontant til bestemor? Mye billigere og ringe, og hun kan kjøpe påfyllingskort på kiosken på hjørnet. 5865503[/snapback] Bestemødre flest har så mye penger at om de sparere 100 eller 200 kr i året på kontantkort, så spiller ikke det store rollen. Å pushe på de gamle nye og rare mobilabonnement, kontantkort som må lades flere ganger i året og serier med ladekoder som må tastes inn er å be om bråk. Da er det mye greiere med et abonnement som belastes på samme regning som fasttelefonen, enkelt og greit. Endret 4. april 2006 av brannslange Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Gjennomsnittsbestemor har kontantkort fra Telenor og bruker tre-fire av disse i året. At dere anbefaler bestemor å bytte til Chess eller Tele2 er dermed tullete for hun liker verken forandringer eller er særlig teknisk og vil dermed trenge hjelp til det meste. Om en bestemor kommer til meg med den gamle telefonen sin anbefaler jeg derfor FRI20 ettersom dette koster like mye som fire kontantkort á 150kr i året og gir henne de tjue minuttene i mnd i tillegg til en billigere telefon. Greit at det er billigere for henne å bytte til Tele2, men enklere er det så vist ikke. Når flere bestemødre setter telefonen til lading fordi de er tomme for ringetid blir en ikke fristet å be de bytte sim-kort... 5864001[/snapback] Hva med chess kontant til bestemor? Mye billigere og ringe, og hun kan kjøpe påfyllingskort på kiosken på hjørnet. 5865503[/snapback] Bestemødre flest har så mye penger at om de sparere 100 eller 200 kr i året på kontantkort, så spiller ikke det store rollen. Å pushe på de gamle nye og rare mobilabonnement, kontantkort som må lades flere ganger i året og serier med ladekoder som må tastes inn er å be om bråk. Da er det mye greiere med et abonnement som belastes på samme regning som fasttelefonen, enkelt og greit. 5865716[/snapback] Faktisk så bruker alle de eldre jeg kjenner/har i slekta kontantkort... Trenger bare fylle på en gang i året å taste in en kode en gang, å gå ned på posten/til banken etc å betale regning hver måned er langt mer komplisert, da mange av dem verken har itnernett eller nettbank. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Gjennomsnittsbestemor har kontantkort fra Telenor og bruker tre-fire av disse i året. At dere anbefaler bestemor å bytte til Chess eller Tele2 er dermed tullete for hun liker verken forandringer eller er særlig teknisk og vil dermed trenge hjelp til det meste. Om en bestemor kommer til meg med den gamle telefonen sin anbefaler jeg derfor FRI20 ettersom dette koster like mye som fire kontantkort á 150kr i året og gir henne de tjue minuttene i mnd i tillegg til en billigere telefon. Greit at det er billigere for henne å bytte til Tele2, men enklere er det så vist ikke. Når flere bestemødre setter telefonen til lading fordi de er tomme for ringetid blir en ikke fristet å be de bytte sim-kort... 5864001[/snapback] Hva med chess kontant til bestemor? Mye billigere og ringe, og hun kan kjøpe påfyllingskort på kiosken på hjørnet. 5865503[/snapback] Bestemødre flest har så mye penger at om de sparere 100 eller 200 kr i året på kontantkort, så spiller ikke det store rollen. Å pushe på de gamle nye og rare mobilabonnement, kontantkort som må lades flere ganger i året og serier med ladekoder som må tastes inn er å be om bråk. Da er det mye greiere med et abonnement som belastes på samme regning som fasttelefonen, enkelt og greit. 5865716[/snapback] Faktisk så bruker alle de eldre jeg kjenner/har i slekta kontantkort... Trenger bare fylle på en gang i året å taste in en kode en gang, å gå ned på posten/til banken etc å betale regning hver måned er langt mer komplisert, da mange av dem verken har itnernett eller nettbank. 5865778[/snapback] Haha, det var kanskje slemt av meg å sette folk i bås... MIN bestemor trykker så hardt på mobiltastene at jeg av og til tror den skal ryke. MIN bestefar har så store fingre at han bestandig treffer et par-tre taster for hvert tastetrykk. Dagens eldre generasjon er jo såpass oppegående at det sikkert ikke er noe problem for dem å lære seg å bruke kontantkort, problemet er vel bare at det gjerne tar ti timer pluss måneder med oppfølging, og det er alltid det teknologiinteresserte barnebarnet som må komme dem til unnsetning... Men e... Nå kom denne debatten litt på avveie... Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Jeg ble Telenor-kunde for første gang på over seks år i forrige uke,og er foreløpig fornøyd..tok en titt på forbruket mitt så langt og takket være abonnementet FriTid har jeg kommet opp i kun 50 kroner til tross for over 7 timer med samtaler i løpet av de siste dagene! Tjenesten "Fri Internett" gir meg mulighet for mobilt bredbånd,og det eneste jeg savner er en tjeneste alà Netcom's smsMania.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg