seim88 Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hei Jeg har problemer med å koble meg til det trådløse nettverket på skolen, jeg har en bærbar pc med et Intel® 2200BG trådløst nettverkskort. jeg klarer å koble meg til i noen klasserom, men langt ifra alle. Jeg har gjort alt i min makt for å prøve å finne ut hva som er galt. Dette er hva jeg har gjort: Oppdatert drivere, brukt både windows og intels program til å koble meg til internett. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
wilai Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 skulen sin nettverk stenge deg ute?? Lenke til kommentar
seim88 Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 skulen sin nettverk stenge deg ute?? 5860871[/snapback] Nei tror ikke det, har stabil tilkobling i noen klasserom. men jeg må innrømme det er merkelig å ikke finne nettverk når andre klasseelever som sitter på siden av meg finner nettverket. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) skulen sin nettverk stenge deg ute?? 5860871[/snapback] Nei tror ikke det, har stabil tilkobling i noen klasserom. men jeg må innrømme det er merkelig å ikke finne nettverk når andre klasseelever som sitter på siden av meg finner nettverket. 5860940[/snapback] skjønne veldig lite av probleme ditt, siden du klare å koble til nettverke på xx rom og klare ikkje å koble til xx rom. hva slags kort har dei andre da? Endret 3. april 2006 av wilai Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Kontakt administrator på skolen? Lenke til kommentar
seim88 Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 nei jeg har ikke kontaktet dem, for å si det sånn så trur jeg ikke de har så serlig peiling de heller. føler de fleste problemer løses med å formatere ifølge IT ansvarlig på skolen. men dersom jeg ikke får noen forslag så stikker jeg vel innom kontoret deres å spør. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Er nettet helt åpent, eller må du inn med noen form for wep, wpakoder eller andre former for autentisering. Kjøres det med macfiltrering, slik at din maskin må godkjennes på nettet? Lenke til kommentar
seim88 Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Nettet er helt åpent, den eneste form for passord/godkjennelse er et brukernavn og passord som brukes etter at vi har logget oss på nettverket. samtlige skoler i rogaland bruker denne påloggingsmetoden når de vil på internett. Fant denne tråden på freakforum: http://www.freakforum.nu/forum/showthread....ighlight=2200BG virker som jeg ikke er den eneste med problemer Endret 3. april 2006 av seim88 Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Er du sikker på at det er dekning der du prøver og ikke får kontakt? Kan være at basene ikke når så langt som dit du ikke får kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå