Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med skolenettet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har problemer med å koble meg til det trådløse nettverket på skolen, jeg har en bærbar pc med et Intel® 2200BG trådløst nettverkskort. jeg klarer å koble meg til i noen klasserom, men langt ifra alle. Jeg har gjort alt i min makt for å prøve å finne ut hva som er galt.

Dette er hva jeg har gjort: Oppdatert drivere, brukt både windows og intels program til å koble meg til internett.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skulen sin nettverk stenge deg ute??

5860871[/snapback]

Nei tror ikke det, har stabil tilkobling i noen klasserom. men jeg må innrømme det er merkelig å ikke finne nettverk når andre klasseelever som sitter på siden av meg finner nettverket.

Lenke til kommentar
skulen sin nettverk stenge deg ute??

5860871[/snapback]

Nei tror ikke det, har stabil tilkobling i noen klasserom. men jeg må innrømme det er merkelig å ikke finne nettverk når andre klasseelever som sitter på siden av meg finner nettverket.

5860940[/snapback]

skjønne veldig lite av probleme ditt, siden du klare å koble til nettverke på xx rom

og klare ikkje å koble til xx rom.

hva slags kort har dei andre da?

Endret av wilai
Lenke til kommentar

nei jeg har ikke kontaktet dem, for å si det sånn så trur jeg ikke de har så serlig peiling de heller. føler de fleste problemer løses med å formatere ifølge IT ansvarlig på skolen. men dersom jeg ikke får noen forslag så stikker jeg vel innom kontoret deres å spør.

Lenke til kommentar

Nettet er helt åpent, den eneste form for passord/godkjennelse er et brukernavn og passord som brukes etter at vi har logget oss på nettverket. samtlige skoler i rogaland bruker denne påloggingsmetoden når de vil på internett.

Fant denne tråden på freakforum:

http://www.freakforum.nu/forum/showthread....ighlight=2200BG

virker som jeg ikke er den eneste med problemer

Endret av seim88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...